بازار-رضا

سفر و خرید ۳ شهر مهم گردشگری ایران

سفر شبیه نقشه‌ای‌ است که از هزار تکه تشکیل شده و سخت می‌شود آن را در یک بخش خاص خلاصه کرد. هر بخش سفر لذت مخصوص به خود را دارد و مجموعه تکه‌های به هم چسبیده است که چیزی می‌سازد به اسم «سفر».

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بازدید از مکان‌های تاریخی، شکم‌گردی، تفریح‌های هیجان‌انگیز، گردش در بافت‌های قدیمی شهر و البته خرید، به سفر ما شکل و شمایل واقعی می‌دهند و تجربه سفری ما را کامل‌تر می‌کنند.

اگر بخواهیم به یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر یعنی خرید بپردازیم، لاجرم باید مراکز خرید شهرها را بشناسیم تا بتوانیم خریدی مطمئن داشته باشیم. از آنجایی که سه شهر مشهد، اصفهان و قشم از جمله شهرهایی‌ست که سفر به آن‌ها همیشه با خرید همراه است، در اینجا مراکز خرید این سه شهر گردشگری ایران را به شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید سفرتان را با این بخش هیجان‌انگیز کامل‌تر کنید.

محبوب‌ترین شهر زیارتی ایران، میزبان خرید گردشگران

مشهد یکی از پربازیدترین و محبوب‌ترین شهرهای زیارتی ایران است که هرسال مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. اگر زیارت هدف اول مسافران این شهر باشد، خرید سوغاتی، صنایع دستی یا دیگر وسایل، جز هدف‌های فرعی آن‌ها محسوب می‌شود. به همین علت در مشهد مراکز خرید و بازارهای بی‌شماری را می‌توان یافت که هرکدام بازدیدکنندگان زیادی دارند و پاسخگوی طیف وسیعی از نیاز مراجعین هستند.

معرفی بازار رضا و چندتا از بهترین مراکز خرید مشهد

در این بین بازار رضا که نزدیک حرم قرار دارد، جز یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد است. در این بازار قدیمی می‌توان انواع صنایع دستی مانند فیروزه پیدا کرد. بازار رضا یکی از بهترین مراکز برای خرید زعفران، زرشک، آلو، ادویه‌های خورشتی و دیگر سوغاتی‌های مشهد محسوب می‌شود.

مرکز خرید پروما، مرکز خرید خورشید، مجتمع تجاری الماس شرق، جمعه‌بازار مهرآباد، مجتمع تجاری زیست خاور، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید ویلاژ توریست و مشهد مال از دیگر مراکز خرید مشهد هستند که می‌توانند شما را از سفر راضی و کیف‌تان را از سوغاتی‌های محبوب مشهد پر کنند.

مراکز خرید اصفهان، خریدی لذت‌بخش در دل شهر

سفر

خرید سوغات اصفهان در بازارهای سنتی شهر

اصفهان از جمله شهرهای پر رفت و آمد و جز نقاط مهم گردشگری ایران محسوب می‌شود. این شهر زیبا با جاذبه‌های فراوانی که در بافت خودش دارد، مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. البته ناگفته نماند که محبوبیت صنایع دستی و سوغاتی این شهر نیز از دیگر علت‌های سفر به این شهر زیباست. اصفهان صنایع دستی متنوعی دارد که هرکدام، نشانی از تاریخ و فرهنگ آنجاست. از صنایع دستی معروف اصفهان می‌توان به خاتم، منبت، مینا، قلم‌کاری، قالی، مس و سفال اشاره کرد.

معرفی بهترین مراکز خرید اصفهان

میدان نقش جهان از مهم‌ترین مراکز خریدی‌ست که در بازارهای سنتی آن می‌توان انواع صنایع دستی اصفهان را با تنوع بسیار زیادی پیدا کرد. در بازار تاریخی اصفهان نیز می‌توان بعد از گشت و گذار، انواع صنایع دستی و سوغاتی این شهر را یافت؛ صنایع دستی‌ای که بخشی از هویت و تاریخ آنجا را در بافت و ساخت خودشان پنهان دارند و منتظرند تا با چشم‌ها خوانده شوند.

سیتی سنتر، مجتمع پارک، ارگ عظیم جهان نما، مجتمع تجاری اداری ارکیده و مجتمع تجاری شهر، از دیگر مراکز خرید اصفهان با ساختی امروزی‌تر هستند که در آن‌ها هم می‌توان کالاهای روزمره و پوشاک، و هم صنایع دستی اصفهان را پیدا کرد.

مراکز خرید قشم، خرید در گرمای جنوب

سفر

مراکز خرید قشم و خریدی در گرمای شهر

قشم جز آن دسته از شهرهای ایران است که خون‌گرمی و مهمان‌نوازی مردمش را از بدو ورود به شهر می‌توان حس کرد و صمیمیت، از تمام وجنات شهر مشخص است. محال است کسی وارد بازارهای قدیمی شهر شود و هوس نکند چیزی بخرد. همه چیز در قشم با حس دوستی و صمیمیت اجین شده است، حتی خرید در این شهر رنگ و بوی دیگری دارد.

معرفی پربازدیدترین مراکز خرید قشم

بازار قدیم قشم، سیتی سنتر ۱و۲ قشم، مجتمع تجاری دریا درگهان، بازار قدیم درگهان، مرکز خرید خلیج فارس، مرکز خرید دو دلفین و مرکز خرید سیمرغ، تنها بخشی از مراکز خرید قشم هستند که در آن‌ها می‌توان خرید کرد و لذت برد. البته مانند هر شهر دیگری، گشتن در بازار قدیمی حالِ بسیار خوبی به سفر می‌بخشد. در بازار قدیم قشم نیز می‌توان با بافت قدیمی و سنتی مردم شهر بیشتر آشنا شد و انواع کالاها را در آن پیدا کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *