پل تاریخی لرستان

سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار بسیار ناچیز است

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از ناچیز بودن سهم لرستان از صنعت توریسم انتقاد کرد.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در طول شش سال گذشته لرستان به عنوان یک استانی که محوریت توسعه آن براساس کشاورزی تعریف شده بود و متاسفانه نه در توسعه کشاورزی توسعه پیدا کرد و نه در حوزه صنعت و ظلم مضاعفی به این استان وارد شد.

لرستان به لحاظ توسعه بخش کشاورزی می‌تواند استانی مفید و موثر باشد 

وی با بیان اینکه هرجا که می‌خواهند صنعت راه‌اندازی شود نیاز به آب است،  ادامه داد: در لرستان هم آب، هوا و خاک مناسب وجود دارد و به لحاظ توسعه بخش کشاورزی می‌تواند استان مفید و موثری  و نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان در حوزه صنعت به ویژه صنایعی که وابسته به کشاورزی هستند می‌تواند تحرک و تحولی در استان ایجاد شود.

 سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار بسیار ناچیز است

ابراهیمی اضافه کرد: لرستان در بخش گردشگری با وجود داشتن ۵۰۰۰ آثار باستانی و گردشگری ثبت شده می‌تواند قطب گردشگری غرب کشور باشد اما متاسفانه اقدام آنچنانی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: متاسفانه سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار بسیار ناچیز است و این درحالیست که استان منابع و آثار باستانی فراوانی دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از موضوع اشتغال استان را می‌توان با توسعه صنعت توریسم و گردشگری مرتفع ساخت.

ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند بخشی از اشتغال استان را برطرف کند

ابراهیمی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان بخشی از اشتغال استان را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و صنایعی که وابسته به کشاورزی باشند در موضوع اشتغال کارگشاست به عنوان نمونه در شهرستان دلفان، صنایع شهرک کودهای شیمیایی وابسته به به صنایع شیمیایی است در دستور کار است تا هم بتوانیم صنعت و هم کشاورزی را رونق دهیم و بخشی از اشتغال را مرتفع سازیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آبشارهای لرستان، جاذبه‌هایی به خنکای بهار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *