راهنمایان-گردشگری-گشت تور-تور گردشگری

سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور اسفندماه امسال به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

 احمد تجری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اسفندماه امسال سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به جامعیتی که این همایش دارد و حضور همه تورگردان‌های کشور، این فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به شروع پیمایش جاذبه‌های گردشگری استان گفت: این پیمایش در ۴۰۰ کیلومتر و در ۱۴ شهرستان انجام می‌شود و مشعل این همایش نیز به ۸۰ جاذبه تاریخی و گردشگری استان حمل خواهدشد.

وی افزود: در روز افتتاحیه این گردهمایی مشعل اصلی روشن می‌شود؛ هدف از این کار معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی است.

تجری ادامه داد: برخی از آثار تاریخی، طبیعی و میراث معنوی استان از جمله برج قابوس، جنگل‌های هیرکانی، دوتار و کمانچه قوم ترکمن ثبت جهانی شده است که باید از ظرفیت‌ آنها برای معرفی استان بهره گرفت.

وی بیان داشت: در گلستان حدود ۸۰ راهنمای گردشگری داریم که در قالب ۸ کمیته از ظرفیت آنان برای برگزاری این گردهمایی استفاده می‌شود.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *