سینمای گردشگری

سینمای گردشگری

تمام مردم و دولت‌مردان به این نکته واقف‌اند که تنها راه برون‌رفت از بحران اشتغال، گردشگری است. اشتغال در صنعت گردشگری به‌حدی متنوع و پرشاخه است که با تفکر در آن و اندیشیدن به شاخه‌های متعدد‌اش، شاید دست‌اندر‌کاران را به این فکر وادارد که هرچه از صنایع دیگر حاصل می‌شود را در این شاخه سرمایه‌گذاری کنند. اما نهفته‌ترین و شاید مهجورترین حلقه از زنجیرچرخ مولد گردشگری، تبلیغات و نمایش زوایای پنهان و خوب‌نمایی پیداهای آن است. مهمی که شاید تاکنون به آن پرداخته‌نشده و اگر هم گوشه‌چشمی به آن داشته‌ایم، به‌قدری از علم آن و دنیای امروزی به دور بوده که میان هیاهوهای تبلیغاتی کشورهای دیگر گم‌شده و بی‌متولی مانده‌است. دنیای تبلیغات دنیای بی‌حد و مرزیست. بدون آن نمی‌توان چیزی را شناخت، مقایسه‌کرد، خرید و استفاده‌نمود. درحقیقت تبلیغات است که باعث رشد و یا نزول یک تولید می‌شود. تبلیغات خوب، به‌موقع، هوشمندانه و البته جسورانه باعث رشد تصاعدی فروش محصول‌شده و  می‌تواند آینده آن را تضمین‌کند. درحالی‌که به عکس، تبلیغات بد و بی‌اندیشه نه تنها رشد را متوقف نمی‌کند، باعث شکست و نهایتا خارج‌شدن محصول از دور رقابت خواهدشد.

سینمای ایران شاهد رشد و جهانی‌شدن است و این جهانی‌شدن‌اش مسئولیت به بار می‌آورد. سینما یکی از جاهایی است که تبلیغات و نمایش در آن بی‌شک با جواب‌دهی خوب و اطمینان‌بخشی روبرو خواهدبود. یعنی سرمایه‌گذاری در صنعت سینما و تلفیق‌اش با توریسم، چنان تاثیری در دنیای داخل و خارج می‌گذارد که شاید سال‌ها و سال‌ها از یاد مخاطب نرود. نمونه‌های آن بسیار است و ذکر آن از حوصله متن خارج می‌نماید.

با راهنمایی اساتید سینمایی و جسورانه‌بودن تفکرات نسل جدید هنرهفتم و همچنین ابزار و هماهنگی‌هایی که سازمان‌های درگیر و متولی امر گردشگری در اختیار قرار می‌دهند، این پدیده به ثمر می‌نشیند و شاهد رونق سینمای گردشگری خواهیم‌بود. البته باز تکرار می‌کنیم که شرط آن لطمه‌ندیدن سینما و خارج‌نشدن‌اش از مسیر اصلی قصه و نیز نمایش زیربطنی جاهایی است که ارزش دیدن دارند و به‌نوعی یا فراموش شده‌اند و یا در حال فراموشی‌اند.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *