بن-آلمان

شهرهایی که در سال ۲۰۲۰ حتما باید دید

لونلی پلانت، مجله گردشگری پرطرفدار استرالیا، هر سال بهترین ده شهر مناسب برای گردشگری را معرفی می‌کند. امسال این انتشاراتی شهرها را بر پایه سالگرد تاریخی آنها برگزیده است. در این فهرست به آلمان نیز سهمی اختصاص یافته است.

طرفداران سیر و سیاحت با لیست “لونلی پلانت” (Lonely Planet) آشنا هستند. این بار دو شهر آلمانی‌زبان به این لیست راه یافته‌اند: سالزبورگ و بن.

در لیستی که این بار برای سال ۲۰۲۰ ارائه شده تاریخ مهمی در سرگذشت شهرها در نظر گرفته شده است.

برای نمونه جشنواره مهم موسیقی کلاسیک و هنرهای نمایشی سالزبورگ امسال ۱۰۰ ساله می‌شود.

سالزبورگ که در اتریش واقع شده، تنها شهر هنر و فرهنگ نیست؛ بخش تاریخی و قدیمی شهر که بر آن سبک باروک مسلط است، از جذاب‌ترین گردشگاه‌های اروپاست و از سوی سازمان یونسکو، بازوی فرهنگی سازمان ملل، بخشی از میراث جهانی شناخته شده است. زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت در مرکز شهر واقع شده است.

به دنبال سالزبورگ در این لیست، پایتخت آمریکا، واشنگتن دی‌سی، قرار گرفته است و در مقام سوم قاهره است که فضای امنیتی آن هنوز تنش‌آلود است. تنها چند روز پیش سخنگوی پارلمان مصر به دولت این کشور نسبت به فعالیت پیکارجویان خارجی و تروریست‌های ناشناخته هشدار داد.

Ägypten Pyramiden Cairo Gize (Getty Images/K. Desouki)

با وجود این مخاطرات، سال آینده “موزه بزرگ مصر” در پایتخت این کشور گشایش می‌یابد که فرصتی کمیاب برای دوستداران تمدن‌های کهن است.

در عمارتی که در نزدیکی هرم بزرگ جیزه ساخته شده، دفینه‌های مهمی از روزگار فراعنه و شاید حتی پیکر مومیایی توتان‌خامون به نمایش گذاشته خواهد شد.

شهر ایرلندی گالوی، در سواحل غربی ایرلند نیز به دوستداران سیر و سفر توصیه شده است.

پایتخت پیشین آلمان

در سال ۱۹۹۰ و به دنبال یکپارچگی دوباره آلمان، برلین به عنوان پایتخت کشور جای بن را گرفت. بن اهمیت سیاسی خود را تا حدی از دست داد، اما از اهمیت فرهنگی و جاذبه توریستی این شهر کم نشده است و درباره زیبایی‌ها و جاذبه‌های آن کمتر کسی تردید دارد.

این شهر در سال ۲۰۲۰ سالگرد ۲۵۰مین زادروز نامدارترین فرزند خود را جشن می‌گیرد: لودویگ فان بتهوون.

Bonn Deutschland Tourismus (Getty Images/I. Fassbender)

کارشناسان انتشاراتی در این باره می‌گویند: «اگر در مرکز قرون وسطایی این شهر از کنار کلیسای بزرگ و باغ‌های پرشکوه آن بگذریم کمابیش در همان فضای رومانتیکی قرار می‌گیریم که زمانی به بتهوون الهام بخشیده بود.»

در این شهر کنار راین از بازدید موزه‌های ارزشمند نیز نباید غافل ماند.

کارشناسان گردشگری مقام‌های پنجم تا دهم را به شهرهایی از سه قاره اختصاص داده‌اند، مانند: لاپاز (بولیوی)، کوچی (در هند)، ونکوور (کانادا)، دوبی (در امارات) و دنور در ایالات متحده.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *