شهر ملی دوچرخه

شیراز به سمت تبدیل به شهر ملی دوچرخه خیز برداشته است

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیرازگفت: با توجه به زیرساخت فراهم شده و اقداماتی که در خصوص استفاده شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی انجام گرفته، می‌توان بر معرفی شهر شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه برنامه‌ریزی کرد.

سولماز دهقانی در بازدید از مرکز مانیتورینگ دوچرخه‌های اشتراکی، استقبال شهروندان از این شیوه حمل و نقلی در شیراز را مناسب ارزیابی و اضافه کرد: از ۲۷ آذرماه ۹۸ سال گذشته تا ابتدای شهریور ماه امسال ۱۹۶هزار و ۴۰۹ سفر توسط این دوچرخه‌ها انجام شده و تعداد سفرهای روزانه به ۱۸۰۰ سفر رسیده است.

به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، دهقانی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد در این بازه زمانی از ۷۵ هزار و ۶۸۶ کاربر ثبت‌نام کرده، ۳۲ هزار و ۵۰۸ کاربر از سفر با دوچرخه اشتراکی بهره برده‌اند و متوسط زمان هر سفر نیز ۲۸ دقیقه بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا تعداد دوچرخه‌های اشتراکی فعال شده در شیراز اکنون ۱۸۰۰ دستگاه است که یکی از راه‌های ایمن برای حمل‌ونقل مسافر درون شهری محسوب می‌شود.

دهقانی تک سرنشین بودن و عدم استفاده از وجه نقد در پرداخت کرایه را از مهمترین مزایای این طرح دانست و افزود: علاوه بر این استفاده از شیوه حمل‌ونقل با دوچرخه سبب کاهش آلودگی هوا و ضامن سلامت شهروندان است.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: در دو الی سه ماه آینده کاربران IOS نیز امکان دریافت اپلیکیشن دوچرخه‌های اشتراکی را خواهند داشت.

دهقانی با تاکید بر اینکه امروزه در بسیاری از شهرهای توسعه یافته به کارگیری متدهای حمل‌ونقلی پاک در دستور کار قرار گرفته و استفاده از دوچرخه و اسکوتر از اولویت‌های مدیریت شهری است، اضافه کرد: از آنجا که شهر شیراز از جمله کلانشهرهای با هوای پاک محسوب می‌شود حفظ این وضعیت از مهمترین دستور کارهای مدیریت شهری است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سایکل توریسم به مناسبت روز جهانی دوچرخه!

دانستنی های سفر با دوچرخه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *