موزه فوتبال کشور

صدور پروانه فعالیت رسمی نخستین موزه فوتبال کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از صدور پروانه فعالیت رسمی نخستین موزه فوتبال کشور در تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده با اشاره به سابقه درخشان تبریز در عرصه موزه داری و نقش موثر آن در حفاظت از آثار و تاریخی منطقه و معرفی آن‌ها، گفت: آذربایجان شرقی و تبریز به واسطه دارا بودن موزه‌های متعدد و برخورداری از تنوع موضوعی قابل توجه، آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی و هنری متعددی را در خود جای داده‌اند.

وی افزود: در این راستا توسعه و گسترش موزه‌های استان یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل محسوب می‌شود و بر این اساس اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با تمرکز بر موضوع تنوع بخشی به محتوای موزه‌ها و حمایت از تشکیل موزه‌های تخصصی صدور پروانه فعالیت برای مجموعه‌هایی همچون موزه موزه فوتبال کشور را در دستور کارخود قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به صدور پروانه فعالیت رسمی نخستین موزه فوتبال در تبریز با عنوان “موزه فوتبال آذربایجان”، گفت: با توجه به سابقه و نقش تبریز و چهره‌های نامدار استان در عرصه فوتبال کشور، فعالیت موزه فوتبال آذربایجان در تبریز یکی از جذاب‌ترین ظرفیت‌های گردشگری است که فعالیت مجدد خود را از سال ۹۷ در ساختمانی جدید آغاز کرده است.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، وی اظهار کرد: پروانه فعالیت رسمی موزه فوتبال آذربایجان از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت متبوع صادر شده است و یقینا فعالیت رسمی آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش به‌سزایی خواهد داشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

موزه مردم‌شناسی مکزیک ؛ گنجینه میراث پیشاکُلمبی

سفر به موزه زیر آب اسکندریه

موزه ایران باستان تهران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *