هم‌‎پیوندی اصفهان با «بنت»

ضدعفونی بناهای تاریخی و گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: تمام بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ضدعفونی شده و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد. فروش بلیط نیز الکترونیکی است و مشکل بهداشتی ایجاد نمی‌کند.
فریدون الهیاری درباره اقدامات پیشگیرانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهارکرد: از ماه پیش و زمانی که گردشگران چینی در سطح استان رفت و آمد داشتند اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا در حوزه گردشگری آغاز شد. پس از انتقال این ویروس به کشور هم اقدامات مختلفی از جمله برنامه‌های آموزشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای تمام پرسنل اماکن تاریخی در جهت شناسایی افراد مشکوک و جلوگیری از شیوع کرونا برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: برای پرسنل فعال در تأسیسات مختلف گردشگری به خصوص اقامتگاه‌ها نیز کلاس‌های آموزشی ویژه‌ای جهت مقابله با شیوع کرونا برگزار شد. ابلاغیه‌های شبکه بهداشت به تمام تأسیسات گردشگری فرستاده شده و تذکرات لازم از جمله برای شناسایی و معرفی موارد مشکوک و رعایت نکات بهداشتی داده شده است.
وی گفت: تمام بناهای تاریخی و میراث فرهنگی هم ضدعفونی شده و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد. فروش بلیط نیز الکترونیکی است و مشکل بهداشتی ایجاد نمی‌کند.
الهیاری درباره پیش بینی شرایط مسافران نوروزی با توجه به شیوع کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن گردشگری داخلی، اظهار کرد: جلسه ستادهای نوروزی مرتب در حال برگزاری است ضمن اینکه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان هم برگزار شد. پیش‌بینی‌های لازم حسب معمول و متعارف انجام شده، اما بررسی اینکه کرونا چه تأثیری بر سفرهای نوروزی خواهد به هفته پایانی سال موکول شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: پیش بینی ما در حال حاضر مانند نوروزهای گذشته است، اما اگر تا پایان سال مساله کرونا حل نشد و احتمال کاهش مسافرت‌های نوروزی وجود داشت آن ظرفیت‌هایی که به صورت مازاد پیش بینی شده بود از چرخه خدمات سفر استان خارج می‌شود.

منبع:ایمنا

مرتبط:شرایط خاص «لغو سفر» اعلام شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *