کردستان

طبیعت‌ کردستان ظرفیت‌ مناسب جذب گردشگر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: منابع‌طبیعی و طبیعت‌بکر کردستان، ظرفیت‌های مناسبی برای جذب گردشگر است اما نباید تحت هیچ عنوانی به بهانه توسعه صنعت گردشگری استان، منابع‌طبیعی را نابود کرد.

یعقوب گویلیان در دیدار با مدیرکل منابع‌طبیعی استان اظهار کرد: بهره‌برداری صحیح و معقولانه از منابع‌طبیعی رمز موفقیت بسیاری از طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی در سطوح ملی، منطقه‌ای و استانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به لزوم کشت درختچه ارغوان در روستاهای استان با همکاری منابع‌طبیعی اشاره و عنوان کرد: هنر ارغوان‌بافی از دیرباز در روستاهای کردستان رواج داشته و این موضوع موجب شد تا روستای دیوزناو در این حوزه ثبت ملی شود در همین راستا برای حمایت از این هنر، نقش اداره‌کل منابع‌طبیعی با در اختیار گذاشتن زمین به صنعتگران صنایع‌دستی به منظور کشت درختچه ارغوان برای استفاده در تولید سبد، آبکش، زنبیل، سبد میوه و… بسیار حائز اهمیت است.

وی سفر مسئولانه به طبیعت را یکی از عوامل مهم در توسعه پایدار طبیعت‌گردی بیان کرد و افزود: استان کردستان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند گردشگری بسیاری مانند روستاهای بکر، آثار تاریخی و باستانی، مذهبی، فرهنگ و آداب‌رسوم منحصر به فرد، صنایع‌دستی کم‌نظیر برخوردار است که اداره‌کل منابع‌طبیعی با حمایت از سرمایه‌گذاران توانمند برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و ایجاد تاسیسات گردشگری می‌تواند در بهره‌برداری از این توانمندی‌ها اثرگذار باشد.

گویلیان ضمن تشکر از همکاری اداره‌کل منابع‌طبیعی در بخش ایجاد کارگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی عنوان کرد: توسعه صنایع‌دستی محلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای استان می‌تواند در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاهای استان نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان جلوگیری از اثر منفی انسان بر محیط‌ طبیعی را با آموزش قابل حل دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اداره‌کل منابع‌طبیعی این استان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان را بیش از پیش حمایت کند تا شاهد رونق و توسعه هرچه بیشتر اقتصاد استان کردستان باشیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

قروه؛ گاو صندوق گردشگری کردستان

پالنگان _ماسوله‌ای در دل کردستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *