گلمکان

طبیعت پاییزی گلمکان

شهر گلمکان از توابع بخش گلبهار شهرستان شهرستان چناران می باشد .

شهر گلمکان منطقه ای کوهستانی و سرد سیر واقع در دامنه شمالی رشته کوه بینالودکه شامل چندین روستا و به مرکزیت شهر گلمکان می باشد .

این منطقه وسیع از جنوب به شهرستان نیشابور و رشته کوه بینالود ، از شمال به دشت مشهد و محور مشهد_ چناران و از غرب به کوه تخته رستم و تخته اخلمد و از شرق به مناطق زشک و شاندیز محدود می باشد .

در این منطقه چند شاخه رودخانه دائمی که از رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرند وجود دارد که از مهمترین آنان می توان به رودخانه گلمکان با طول تقریبی ۳۰ کیلومتر اشاره کرد که در سرچشمه آن و در میان بلندترین ارتفاعات خراسان دریاچه طبیعی چشمه سبز با وسعت تقریبی ۱۵ هکتار وجود دارد .که آب سبک و گوارای آن به منظور آبیاری باغات و مزارع شهر گلمکان استفاده می شود .

به واسطه شرایط اقلیمی مناسب محصولات سرد سیری مرغوبی از جمله گیلاس آلبالو ، سیب، و گردو در این منطقه به وفور تولید می شود . همچنین بدلیل وجود باغات ، رودخانه های دائمی و ارتفاعات ، این منطقه ا زمناسب ترین ییلاقات اطراف مشهد بشمار می آید.

دریاچه چشمه سبز

دریاچه طبیعی چشمه سبز با وسعت تقریبی ۱۵ هکتار و ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا یکی دیگر از زیبایی های شهر گلمکان است که تماشای آن بسیار توصیه میشود .

آب سبک و گوارای این دریاچه برای آبیاری باغات و مزارع شهر گلمکان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و خوش طعم‌ترین محصولات صادراتی را نصیب باغداران منطقه می‌کند

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *