غار علیصدر

طرح منطقه ویژه بین‌المللی علیصدر سال ۱۴۰۰ نهایی می‌شود

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: طرح منطقه ویژه بین‌المللی علیصدر از سال ۹۸ آغاز و سال گذشته مرحله نهایی آن ارائه شد، این طرح در سال ۱۴۰۰ نهایی می‌شود و نقشه راه ۲۳۰ هکتار اراضی علیصدر مشخص و سرمایه‌گذاری کلان انجام خواهد شد.

مهدی مجیدی سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه تخفیفات زمستانی خوبی برای مجموعه سیاحتی عباس‌آباد درنظر گرفته شده بود، افزود: این تخفیفات با استقبال خوبی مواجه شد و برای فصل بهار نیز تخفیفاتی ارائه می‌شود و مجموعه از امروز تا ۲۰ اردیبهشت ۴۰ درصد تخفیف برای همشهریان و هم استانی‌ها درنظر گرفته است‌.

وی با بیان اینکه مجموعه ویلاهای اقامتی عباس‌آباد تنها منبع ورودی هزینه به شرکت سیاحتی علیصدر در این ایام بوده است، ادامه داد: در دوران شیوع کرونا بیمه بیکاری پرسنل پرداخت و سه میلیارد تومان وام نیز برای شرکت اخذ شد.

مجیدی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۵ درصد آمار بازدیدکنندگان غار کاهش یافت اما هزینه‌ها به قوت خود باقی بود و حتی افزایش هم یافت، افزود: خط مقدم غارعلیصدر روستای سیاحتی علیصدر و سپس شهرستان کبودراهنگ است چراکه پرسنل این مجموعه به آنجا تعلق دارند.

وی با اشاره به اینکه سه دهه از تشکیل شرکت سیاحتی علیصدر می‌گذرد، اظهار کرد: در حال حاضر این مجموعه بیش از ۲۰۰ نفر نیرو دارد و با اینکه در شرایط کرونایی با کاهش ۸۵ درصدی نیروی انسانی مواجه شدیم اما سعی شد سفره کارگران جمع نشود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر مطرح کرد: در سال ۹۹ با توجه به رویکردهای کلی تخفیفات قابل توجه حدود ۹۰ درصدی به بهره‌برداران مجموعه داده شد همچنین ۵۵۰ هزار مسافر از غار بازدید نکردند و ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان بلیط فروخته نشد و حدود سه تا چهار میلیارد تومان اجاره‌ باید از بهره‌برداران گرفته می‌شد که محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سیاحتی علیصدر بزرگترین مجموعه غرب کشور و حتی کشور است، گفت: در سال‌های غیرکرونایی افتخار شرکت به ۱۵ هزار بازدیدکننده غار بود اما امروز وضعیت تغییر کرده و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

مجیدی بیان کرد: از سال گذشته که دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شد، هزینه مسافر در غار افزایش یافت و به عنوان نمونه در خردادماه حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای ماسک هزینه شد تا سرانجام کارگاه تولید ماسک را راه‌انداری کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ تولیت غار به دولت سپرده شد، ادامه داد: شرکت سیاحتی علیصدر دیگر متولی غارعلیصدر نیست و از سال قبل اجاره‌ای به حساب خزانه واریز می‌کنیم که این مبلغ  ۳۰۰۰ تومان از هزینه بلیط هر مسافر است، علاوه بر این پرونده سال‌های ۸۹ تا ۹۸ نیز باز است و امکان دارد مجبور شویم اجاره این سال‌ها را نیز تقبل کنیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه در ایام کرونایی مجموعه سیاحتی عباس آباد فعال بود، گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته درآمدهای این مجموعه نسبت به سال‌های قبل رشد داشت و به عنوان مثال درآمد بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر بود.

وی با بیان اینکه درآمد شرکت در سال ۹۹ مبلغ ۲۱ میلیارد کاهش پیدا کرد، یادآور شد: متأسفانه گردشگری همدان چهارفصل نیست و متولی گردشگری باید این قضیه را مدیریت و ظرفیت‌های زمستانی را معرفی کند، در این راستا شرکت سیاحتی علیصدر آماده است در شش ماهه دوم سال تخفیفات ویژه‌ای ارائه دهد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

غار علیصدر _طولانی‌ترین غار آبی دنیا

سفر به دل زمین با ۱٠۲ پله در غار سهولان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *