ظرفیت‌های گردشگری شادگان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان گفت: «نوروز» بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شادگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله کعبی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی خدمات سفر نوروز شهرستان شادگان اظهار کرد: ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی آثار تاریخی و اماکن گردشگری شادگان به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

وی بیان داشت: شهرستان شادگان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده و معرفی این ظرفیت‌ها در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و فرهنگی می‌تواند جایگاه و رتبه شهرستان را در عرصه‌های مختلف بالا ببرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان با تأکید بر زمینه‌سازی و ایجاد ظرفیت‌های لازم در توسعه گردشگری افزود: «گردشگری» سبب رشد اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار می‌شود.

کعبی راد تصریح کرد: تمامی امکانات و خدمات این اداره هرسال قبل و بعد از ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در اختیار مسافران خواهد بود.

وی همچنین یاد آور شد: شهرستان شادگان به دلیل دارا بودن آب و هوای معتدل در فصل‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار و با داشتن تالاب بین المللی، دریا، بندر، کشتزارها، نخلستان‌های زیبا و اماکن زیارتی همچون قدمگاه ابوالفضل العباس (ع) و امامزاده‌ها و روستاهای زیبا که اکثر آنها در مجاورت رودخانه قرار دارند؛ به عنوان یکی از شهرهای گردشگری و سیاحتی استان خوزستان به شمار می‌آید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان ادامه داد: یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی در فصل‌های یاد شده است که فرصت بزرگی برای اهالی روستاهای گردشگری محسوب می‌شود تا با ایجاد و اقامتگاه‌های بوم گردی، باغ‌ها و اماکن گردشگری از این طریق درآمد زایی و ایجاد اشتغال کنند.

کعبی راد در خاتمه گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان به نوبه خود آمادگی خود را برای صدور مجوز و ارائه تسهیلات لازم در این راستا اعلام می‌کند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *