عتبات عالیات متوقف می شود

عتبات عالیات متوقف می شود

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت از توقف سفر به عتبات عالیات خبر داد و گفت: تاروز یکشنبه سفر متوقف است و برای ادامه کار، دوشنبه تصمیم گیری می‌شود.

محمد آزاد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اعزام زائران تا روز یکشنبه چهارم اسفند ماه متوقف شده است.

وی گفت: به دلیل رعایت موازین بهداشتی اعزام از هر دو کشور فعلاً ممنوع است و از کشور عراق نیز زائری به ایران نمی‌آید.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در روز دوشنبه نیز با حضور مسئولان دو کشور در مورد ادامه اعزام‌ها و یا توقف در روزهای آینده، تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر اعزام زائران به صورت زمینی و هوایی انجام نمی‌شود.

وی در مورد ثبت نام‌های نوروزی عتبات نیز گفت: ثبت نام همچنان ادامه دارد و خللی در ثبت نام زائران برای سفر نوروز صورت نگرفته است.

در صورتیکه دوره اعزام کاروانهای عتبات در ایام خاص همانند تعطیلات نوروز و ماههای محرم و صفر باشد سازمان حج و زیارت برای حفظ سهولت و عدالت برای جلوگیری از ازدحام اقدام به پیش ثبت نام اینترنتی در آدرس http://atabat.haj.ir می نماید. بدیهی است سامانه مذکور در ایام دیگر سال مورد بهره برداری قرار نمی گیرد. پس از پیش ثبت نام در سامانه مذکور در صورت وجود متقاضیان ، بیشتر از ظرفیت اعزامی دوره جاری ، سازمان اقدام به قرعه کشی نموده و اولویت بندی جهت مراجعه برای انتخاب کاروانهای موجود را از طریق سامانه فوق‌الذکر فراهم می گردد.

در ایامی که متقاضی سفر به عتبات عالیات کمتر باشد، متقاضیان محترم می بایست با مراجعه به دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت (کارگزاران سازمان حج و زیارت) و یا متقاضیان محترم با مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام عتبات عالیات https://atabatorg.haj.ir اقدام به ایجاد نام کاربری و پس از ورود به سامانه اقدام به ثبت نام در کاروان مورد نظر نمایند.

مرتبط: حج قسط بندی شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *