گردشگران

عدم توازن زمانی و مکانی گردشگران چالش است

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان می‌گوید: متاسفانه عدم توازن مکانی و زمانی گردشگران چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

حجت‌الله عباسیان، اظهار کرد: چالش‌هایی که الان یا در آینده می‌توانیم شاهد آن باشیم، ساخت‌وسازها در مناطق گردشگری برای ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: هر جاذبه‌ای تعداد محدودی گردشگر می‌تواند بپذیرد یعنی یک ظرفیت مشخص دارد که هم گردشگر احساس بهتری داشته و هم اینکه از نظر فیزیکی و فرهنگی-اجتماعی لطمه‌ای به جامعه محلی وارد نمی‌شود.

عباسیان با اشاره به عدم توازن مکانی و زمانی گردشگران استان، تصریح کرد: متاسفانه این شرایط برخی مواقع در بحث پذیرش، اسکان، تصادفات، آلودگی و غیره چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

این دانشجوی دکتری گردشگری افزود: ما این وضعیت را بجران می‌دانیم چون که نمی‌توانیم پیک گردشگران را از لحاظ زمانی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بحث مکانی گردشگران نیز گفت: در چندین جاذبه استان مثل آبشارها، دریاچه گهر، دره شیرز و چند نمونه دیگر تعداد گردشگران، زیاد است اما در شهرستان‌های رومشکان، دلفان و تا حدودی ازنا، الیگودرز و دورود هنوز گردشگران به مقدار قابل توجه و مدنظر ما نرسیده است.

عباسیان تاکید کرد: عدم کنترل گردشگران در زمان پیک سفر که گاهاً به همراه تورهای مجاز یا غیرمجاز می‌آیند، مشکلاتی به‌دنبال دارد و باید سعی کنیم تا حد امکان این شرایط را مدیریت کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

دره خزینه _گنجینه تاریخی لرستان

۷ بنای تاریخی و زیبا در استان لرستان

معرفی دریاچه دیدنی گهر لرستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *