عربستان

عربستان وظیفه میزبانی از حجاج را به عهده بگیرد

رییس سازمان حج و زیارت در پیامی به مناسبت هفته حج گفت: امید داریم انتظارها برای حج به سر آید و عربستان وظیفه میزبانی را عهده‌دار شود و حج برقرار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان در پیامی به مناسبت آغاز هفته حج، بیان کرد: اینک به سالی و ذی‌الحجه‌ای دیگر به انتظاریم تا شاید در این دنیای رنگ رنگ کرونایی متولیان این سرزمین مقدس (دولت عربستان) وظیفه میزبانی‌شان را عهده‌دار شوند و دوباره فرصتی مغتنم آید تا زائران حریم امن الهی دعوت حق را لبیک گفته و به سیل خروشان معنویت و اتحاد، یک‌صدایی و هم‌آوایی در سرزمین وحی بپیوندند.

او در بخش دیگر این پیام با اشاره به “جنبه‌های معنوی حج” تاکید کرد: امید است تا انتظارها برای برگزاری حج ابراهیمی امسال به سر آید و با توجه به وجود واکسن کرونا و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه، هم از سوی کشور میزبان و هم توسط کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران، حج برقرار شود.

عربستان پس از یک دوره تعلیق حج برای زائران خارجی، به تازگی شرایط حضور این زائران در حج ۱۴۰۰ را اعلام کرده، اما هنوز سهمیه کشورها را مشخص نکرده است. برخی کشورها از جمله اندونزی که معمولا بیشترین جمعیت زائران را در حج دارد، از حضور در مناسک امسال انصراف داده‌اند. علیرضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج کشورمان ـ نیز چندی پیش نسبت به بلاتکلیفی‌ای که عربستان در تعیین سهمیه حج کشورها و حضور زائران خارجی ایجاد کرده، معترض شد.

بنا به گفته رییس سازمان حج و زیارت، در سال ۹۹ نزدیک به ٧۴ هزار نفر برای حج ثبت نام کرده و هزینه آن را کامل پرداخته‌اند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تصمیم‌گیری نهایی درباره مراسم حج به‌زودی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *