اکسپو ۲۰۲۰

فارس پتانسیل‌های زیادی برای ارائه در اکسپو ۲۰۲۰ دارد

استاندار فارس با تاکید براینکه فارس پتانسیل‌های بی‌شماری برای ارائه در اکسپو ۲۰۲۰ دارد، فعال شدن کمیته‌های گردشگری و اقتصادی در کارگروه مربوط به اکسپو را منجر به فراهم شدن امکان بهره بیشتر از این رویداد دانست.

عنایت الله رحیمی شنبه ۱۲ تیر در جلسه‌ ستاد اکسپو (نمایشگاه‌ جهانی) که با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران برگزار شد، به اهمیت موضوع اکسپو و حضور در مجامع بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی اشاره و اضافه کرد: این حضور  می‌تواند نعمات زیادی برای اقتصاد کشور در پی داشته باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه شعار امسال اکسپو “پیوند افکار و ساخت آینده” است، افزود: پیوند افکار به معنای برقراری یک رابطه تعاملی با بیش از ۱۹۰ کشور دنیا است که می‌توانیم با یک دیپلماسی قوی و اقتصادی و فرهنگی مطالب مورد نیاز برای ارائه به سایر کشور ها  را ارائه دهیم.

رحیمی با بیان اینکه قرن بیست و یکم زمان شکوفایی خلاقیت‌ها، فکر و اندیشه و هنر و فلسفه خواستگاه این خلاقیت است، افزود: استان فارس با وجود مشاهیری همچون ملاصدرا، سعدی، حافظ و سایر بزرگان در این زمینه پتانسیل‌های زیادی برای ارائه دارد و می‌تواند تحولاتی در دنیای نوین رقم بزند.

استاندار فارس بیان کرد: برای استفاده از استعدادها و پتانسیل ها و خلاقیت‌های بالقوه و بالفعل کشور باید از این رویداد استقبال خوبی داشته باشیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه مدیریت استان، بخش خصوصی و فعالین اقتصادی در فارس در این زمینه استقبال و همکاری خوبی خواهند کرد، گفت: در استان فارس پتانسیل های فراوانی برای معرفی به دنیا داریم.

وی فارس را مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین دانست و با یادآوری اینکه فارس به نحوی یک ایران در مقیاس کوچک است، به پتانسیل‌های این استان در زمینه گردشگری و انواع توریسم طبیعی، اکوتوریسم تاریخی فرهنگی و… اشاره و اضافه کرد: می‌توانیم حرف‌های زیادی در این حوزه برای ارائه به سایر کشورهای جهان داشته باشیم.

رحیمی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و فناور فارس می توانند مباحث خود را در این اکسپو انتقال داده، به دیگران  کمک کنند و از آنها کمک بگیرند، از شکل گیری یک کارگروه در این زمینه خبرداد و استفاده مطلوب تر از این رویداد را نیازمند راه اندازی و فعالیت جدی دو کمیته گردشگری و اقتصادی به عنوان زیر مجموعه کارگروه دانست.

استاندار فارس همچنین از متولیان فرهنگ استان خواست این آمادگی را در هنرمندان و اهالی فرهنگ ایجاد کنند که بتوانند به معرفی نمادهای فاخر موجود در فارس بپردازند.

رحیمی با اشاره به اینکه برگزاری اکسپو با تغییر در دولت همزمان شده است، گفت: همه ما به عنوان فرزندان این ملت و کسانی که اعتلای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور را مهم می‌پنداریم باید بکوشیم با ریل گذاری مناسب و حل مشکلات موجود راه را برای دولت بعد هموار کنیم تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه داده شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برنامه‌های ایران برای اکسپو دبی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *