فرانسه

فرانسه؛ قطب گردشگری اروپا

فرانسه را زیباترین کشور اروپایی می‌خوانند و پایتختش پاریس را عروس شهرهای این قاره. کشوری که مرکز فرهنگی اروپاست و شاعران و نویسندگان نام‌آشنایی چون ویکتورهوگو، ژول‌ورن و الکساندردوما از این کشور برخاسته‌اند و کشور برگزار‌کننده بزرگ‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری است. افزون بر این فرانسه با باغ-موزه‌های زیبایش، رستوران‌های شیک و غذاهای خوشمزه‌اش، کوه‌های برفی و مناظرچشم‌نوازش کشوری منحصر‌به‌فرد برای گردشگری است.

کشور فرانسه در همسایگی ایتالیا، آلمان و اسپانیا، یکی از قدرتمندترین کشورها در زمینه جذب گردشگر است. بیشتر جمعیت این کشور را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند و دارای اقلیت‌های مسیحی پروتستان، مسلمان و یهود نیز می‌باشد.

شهرهای مهم فرانسه، پاریس، کن و مارسی است و همه این شهرها مکان‌های جذاب برای گردشگری را در دل خود جای داده‌اند، البته پاریس در این زمینه سرآمد شهرهای فرانسه است. در نزدیک منطقه آلپ، گردشگران دو نوع فصل را تجربه می‌کنند؛‌ زمستان و تابستان. رشته‌ کوه‌های پوشیده از برف آلپ همیشه گردشگران علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی، کوهنوردی، یخ‌نوردی، اسکی روی برف را به سمت خود می‌کشاند. مناطق مناسب ورزش‌های زمستانی فرانسه که در عین زیبایی گران‌قیمت هستند.

فرانسوی‌ها مردمانی خونگرم و اجتماعی هستند و البته نسبت به زبان خود بسیار تعصب دارند و به‌جز زبان فرانسوی به زبان دیگر سخن نمی‌گویند. آنها همچنین بسیار مهمان‌پذیر هستند و دوست دارند میهمانان آنها با بهترین لباس‌ها و خوشبو‌ترین عطرها به خانه‌شان بروند و معمولا رسم است هنگام رفتن به میهمانی با خود گل ببرند اما اگر شما روزی میهمان یک فرانسوی شدید و خواستید برایشان گل ببرید، مراقب باشید تعداد گل‌هایتان به ۱۳ نرسد چون فرانسوی‌ها از عدد سیزده بسیار بدشان می‌آید.

این هفته شما را به سفری خیال‌انگیز در پاریس می‌بریم، چشمان‌تان را به این صفحه بسپارید و با ما در این سفر رویایی همراه شوید.

برج ایفل؛ نماد پاریس

برج ایفل فرانسه

برج ایفل نماد شهر پاریس است. ممکن نیست کسی برای تفریح و گردش به فرانسه مسافرت کند اما از برج ایفل دیدن نکند. ساخت این برج فلزی در سال ۱۸۸۷ آغاز و در سال ۱۸۸۹ میلادی پایان یافت. نام آن نیز از سازنده‌اش یعنی گوستاو ایفل گرفته شده است. برج ایفل برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد.

برج ایفل جزو یکی از عجایب هفت‌گانه دنیا نیز هست، زیرا در آن زمان با امکانات محدود چنین برجی به این بلندی ساخته شده است.

مهم نیست کجای پاریس قرار دارید، برج ایفل از همه‌جا به خوبی دیده می‌شود. تا سال ۱۹۳۰ میلادی، این برج، بلندترین برج دنیا نیز به‌شمار می‌رفت. می‌توانید غروب زیبای پاریس را از بالای برج به تماشا بنشینید و لذت ببرید.

شاید جالب باشد بدانید هر ۷ سال یک‌بار با مصرف ۵۰ تن رنگ، ظاهر این برج را به تمیزترین حالت ممکن نگه می‌دارند.

کلیسای جامع نوتردام؛ بانوی پاریس

کلیسای جامع نوتردام

یکی از جذابیت‌های کم‌نظیر پاریس کلیسای جامع نوتردام است، این کلیسا در نزدیکی رود سن در مرکز پاریس قرار دارد و از زیباترین کلیساهای اروپا بوده و قدمتی بیش از هفتصد سال دارد. سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از این کلیسا دیدن می‌کنند. کلیسای جامع نوتردام، یکی از چشم‌نوازترین معماری‌های ساختمانی را در شهر پاریس داشته و شهرت بین‌المللی دارد.

نوتردام در زبان فرانسه به معنای «بانوی ما» است. نوتردام دو برج دوقلو با ارتفاع حدود ۷۰ متر دارد. ناقوس کلیسا در برج سمت راست تعبیه شده است و برای رسیدن به آن باید حدود ۲۰۰ پله سنگی را بالا رفت. جالب است بدانید که این ناقوس، بزرگ‌ترین ناقوس کلیسای جهان است و حدود ۱۳ تن وزن دارد.

موزه لوور؛ ورق زدن تاریخ

کمتر کسی است اسم موزه لوور را نشنیده باشد، این موزه نه‌تنها برای آثار هنری بلکه خود ساختمان و بنای آن نیز دیدنی و جالب‌توجه است. از جمله آثار موجود در این موزه می‌توان به تابلوی مونالیزا اثر داوینچی اشاره کرد.

زیباترین و شگفت‌انگیزترین قسمت موزه لوور، ورودی آن است که به‌صورت هرمی شیشه‌ای طراحی شده است و گویا به بازدیدکننده‌ها خوشامد می‌گوید.

کاخ ورسای؛ ساده و دیدنی

کاخ ورسای

این بنا ابتدا به عنوان یک اقامتگاه معمولی شکار ساخته شد، اما در نهایت به معروف‌ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرهای بعدی در اروپا تبدیل شد. این کاخ در ۲۰ کیلومتری جنوب‌غرب پاریس واقع شده است و همه‌ساله تعداد بیشماری از گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

خیابان شانزلیزه؛ بهشت روی زمین

خیابان شانزلیزه

خیابان شانزه‌لیزه هم یکی از مشهور‌ترین مناطق دیدنی پاریس به‌شمار می‌رود. شاید به ظاهر شانزه‌لیزه فقط یک خیابان ساده به‌نظر برسد اما در واقع مملو از کافه‌ها و مغازه‌های بسیار شیک، زیبا و جالب‌توجه است.

این خیابان، شیک‌ترین و البته مشهورترین خیابان پاریس به‌ شمار می‌رود. معنی شانزه‌لیزه که ریشه یونانی دارد، «بهشت روی‌زمین» است.

شانزه‌لیزه میان خیابان شارل دوگل و میدان کنکورد واقع شده است. طول این خیابان حدود ۲ کیلومتر است. گران‌ترین و بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها را می‌توان در این خیابان پیدا کرد. پارک‌ها و گل‌کاری‌های این خیابان نیز از جمله جاذبه‌های آن هستند.

پل نئوف؛ معماری شگفت

پل نئوف فرانسه

بدون تردید یکی از جاذبه‌های معماری شهر پاریس، پل نئوف است. این پل، روی رودخانه سن واقع شده و بزرگ‌ترین نشانه معماری زیبای فرانسوی است. این پل، یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های کشور فرانسه است که در سال ۱۶۰۴ میلادی ساخته شده و در طول تاریخ تغییرات چندانی نکرده است.

این بنای عظیم و بی‌نظیر در قرن ۱۸ میلادی مرکزی برای تجارت و همچنین جرایم مختلف بوده است. زمانی که این پل در حال ساخت بوده، جرایم مختلفی همچون زورگیری، قتل و آدم‌ربایی در آن صورت می‌گرفته است اما به تدریج از میزان جرایم کم و محلی برای تجارت و اجتماع مردم شد. امروزه پل نئوف در پاریس فقط محلی برای عبور و مرور است.

 ‌پانتئون؛ آرامستان بزرگان

از جمله دیدنی‌های گردشگری پاریس باید به این آرامگاه اشاره کرد که در واقع یک اثر تاریخی قدیمی است که قدمت طولانی دارد.

پانتئون به معنای «همه خداها»ست. آرامگاه پانتئون ساختمان بسیار قدیمی و زیبایی است و با همه بناهای دیگر فرق دارد. ۱۱۰ متر طول و ۸۳ متر عرض دارد. داخل این آرامگاه، به سبک معابد یونانی ساخته شده است و از جمله جاذبه‌های آن باید به ۴۲۵ پله‌ای اشاره کرد که برای رسیدن به بالای هرم گنبدی شکل وجود دارند

در این آرامگاه، بزرگانی همچون امیل زولا، ویکتورهوگو، ژان مولن، ماری کوری، الکساندر دوما و … مدفون هستند.‌

 

کلیسای سکره‌کر مونتمارتر‌؛ مکانی مقدس

کلیسای سکره‌کر مونتمارتر‌

کلیسای سکره کر از جمله مکان‌هایی است که باید هنگام مسافرت به پاریس حتما از آنها بازدید کرد. این کلیسا نه‌تنها از نظر ساخت و معماری جذابیت خیره‌کننده‌ای دارد، بلکه احساس عرفانی و مقدس نیز به بیننده القا می‌کند.

این کلیسا بالای تپه‌ای به نام مونتمارتر بنا شده است و سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید آن به کشور فرانسه مسافرت می‌کنند. این کلیسا در سال ۲۰۰۶ میلادی، لقب دومین مکان گردشگری مذهبی کشور فرانسه را بعد از کلیسای نوتردام از آن خود کرد. کلیسای فضای عرفانی دارد و حس آرامش خوبی به بازدیدکننده‌ها القا می‌کند. در ضمن، معماری سفیدرنگ این کلیسا نیز بسیار زیباست.

فرانسه مهد آشپزهای حرفه‌ای

فرانسه را کشور غذاهای خوشمزه با طعم‌های منحصر‌به‌فرد و فوق‌العاده می‌دانند، این را می‌شود از طعم لذیذ سس‌های فرانسوی فهمید. غذا نقش مهمی در زندگی مردم فرانسه دارد، به‌طوری که فرانسه را مهد آشپزهای حرفه‌ای و غذاهای خوشمزه می‌نامند. سبک منحصر‌به‌فرد فرانسوی‌ها، تزیین فوق‌العاده به‌همراه طمع آفرینی‌های استثنایی و جدید و دقت زیاد در طبخ غذا، از ویژگی‌های این کشور است.

هر ناحیه از این کشور سبک مختص به خود را برای تهیه غذا دارد و همین مساله باعث ایجاد کلکسیونی از طعم‌ها و طرح‌ها در منوی غذای فرانسوی می‌شود.

اگر دیدید که یک آشپز فرانسوی برای پخت غذا ساعت‌ها زمان می‌گذارد، خیلی تعجب نکنید. در واقع او دارد بهترین لحظات خود را سپری می‌کند و حس هنرمندی دارد که منتظر است اثرش تمام شود و آن را در معرض دید بقیه بگذارد!
از جمله معروف‌ترین غذاهای فرانسوی می‌توان به موس شکلاتی خوشمزه اشاره کرد که طرفداران خاص خود را در سراسر دنیا دارد.

خوراک مرغ و قارچ و نان مشهور و خوشمزه باگت یک برند جهانی برای فرانسه است و در سراسر دنیا استفاده می‌شود. حتما از غذاهای فرانسوی امتحان کنید و مطمئن باشید که از طمع غذاها شگفت‌زده خواهید شد و این به یکی از مهم‌ترین خاطرات سفر شما تبدیل خواهد شد. البته انعام دادن در رستوران‌ها و هتل‌ها فراموش نشود.

آشپزی فرانسوی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *