فرصتی برای بازنگری برنامه های گردشگری

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت: باتوجه به تعطیلی بخشهای مختلف گردشگری استان در پی شیوع کرونا، فرصت داریم تا یک بازنگری و بروزرسانی در برنامه های گردشگری کرمانشاه داشته باشیم.

حمیدرضا کرمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وضعیت نامناسب گردشگری استان در این روزهای کرونایی، اظهار کرد: این بیماری درحالی از اسفند امسال شیوع پیدا کرد که در اوج روزهای رونق گردشگری قرار داشتیم.

وی بابیان اینکه گردشگری استان نیز همانند سایر استان‌ها در این روزها لطمه زیادی دیده، تصریح کرد: بیشترین زیان مالی ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان به دو بخش راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی وارد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: باتوجه به اینکه در حوزه گردشگری در این شرایط نمی‌توانیم فعالیتی داشته باشیم، بنابراین در بهترین فرصت قرار داریم تا یک بازنگری روی برنامه‌های حوزه گردشگری استان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید یک آسیب شناسی روی برنامه های گردشگری انجام داده و بروزرسانی در این برنامه‌ها صورت گیرد، تا برای رونق مجدد گردشگری در ماه‌های آینده آماده شویم.

کرمی با بیان اینکه در این برنامه ریزی‌های باید روی جذب گردشگر خارجی تاکید زیادی داشته باشیم، عنوان کرد: یکی از ضعف هایی که طی سالهای گذشته در بخش گردشگری استان با آن مواجه بوده‌ایم، جذب گردشگر خارجی بوده است.

وی اظهار کرد: عدم موفقیت در این بخش درحالی است که مسافر خارجی ارزآوری و سودآوری بالایی را دارد که این مزیت را در جذب گردشگران داخلی چندان نمی‌بینیم.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به تلاش‌ها برای توسعه گردشگری مجازی در استان هم اشاره کرد و گفت: هرچند در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای این نوع از گردشگری را نداریم، اما با شناسایی این خلاء می‌توانیم از هم اکنون زیرساخت‌های آن را برای آینده فراهم کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

انتشار بیش از هزار ویدئو و عکس از جاذبه‌های گردشگری کشور در فضای مجازی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *