فرودگاه چابهار

فرودگاه چابهار توسعه سواحل مکران را تسریع می‌کند

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ساخت فرودگاه چابهار براساس اسناد بالادستی و سندهای توسعه‌ای و برنامه‌های مختلف کشوری توسعه سواحل زیبا با ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری مکران را تسریع و آرزوی دیرینه مردم سیستان وبلوچستان به ویژه ساحل نشینان را محقق می‌کند.

احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در جمع مردم چابهار که با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اسناد و مدارک و اسناد بالادستی تاکید بر توسعه سواحل مکران دارند وباید برای استفاده از ظرفیت های دریا محور کشور از این نقطه سود برد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ریلی، بندری، جاده ای و هوایی چابهار در حال آماده شدن است و بزودی شاهد تحول و توسعه این منطقه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: ساخت فرودگاه چابهار منطقه آزاد را بعد از سالها صاحب مرز هوایی می کند که این خود از ضرورت های توسعه است.

وی گفت: توسعه محور شرق در دهه ۶۰ به تصویب دولت رسید و سپس در دهه ۸۰ بروزرسانی شده است و سند توسعه سواحل مکران و جانمایی فرودگاه در همین مکان بوده و در سند آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه و سند لجستیک کشور نیز این گونه است که همه اسناد گویای ضرورت ساخت فرودگاه است.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: قطعا هر کاری اشکالاتی دارد که موارد موجود ساخت فرودگاه چابهار را کمیسیون امنیت ملی بررسی و تصمیمات لازم را خواهند گرفت و این کمیسیون برای حل مشکلات پیش رو به چابهار سفر کرده است.

موهبتی بیان کرد: چابهار در آینده ای نزدیک با توجه به اسناد موجود توسعه پیدا خواهد کرد و چون چابهار متعلق به همه مردم و حتی افراد خارج از کشور نظیر افغانستان است بطوریکه رییس جمهوری افغانستان گفته است چابهار اکسیژن و تنفسگاه این کشور هست پس چابهار را با توجه به جایگاهش باید دید و برای آن امکانات لازم را برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از پروژه شهر فرودگاهی چابهار و بررسی مشکلات به وجود آمده اخیر در روند ساخت این فرودگاه؛ به کنارک و چابهار در جنوب سیستان ‌بلوچستان سفر کرده و با حضور در محل احداث فرودگاه بین المللی چابهار به صورت میدانی از این پروژه بزرگ توسعه‌ای در سواحل مکران بازدید کردند.

توسعه سواحل مکران از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و برپایه مطالعات سند آمایش استان و سند توسعه سواحل مکران در دستور کار جدی دولت قرار دارد که در این راستا مگاپروژه‌های بزرگی مانند توسعه بندر شهید بهشتی، کارخانه فولاد، شهرک پتروشیمی، احداث راه‌آهن، شهر فرودگاهی، گازرسانی و طرحهای بزرگ و کوچک دیگر در حال اجرا است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

کوه‌های مینیاتوری چابهار؛ ردی از مریخی‌ها اینجاست

روستای رمین چابهار ، جایی که یکبار در عمر باید رفت

گل ‌افشان جوشان در چابهار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *