قنبرپلوی شیرازی

قنبرپلوی شیرازی به سازمان جهانی جهانگردی رفت

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد ایران با فیلمی از یک غذای اصیل ایرانی (قنبرپلوی شیرازی) به پویش تبلیغاتی «سلایق غذایی» (Gastronomy) سازمان جهانی جهانگردی پیوست.

ولی تیموری ویدئوی این غذا را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و نوشته است: کلیپ قنبرپلوی شیرازی که با موضوع معرفی یکی از غذاهای اصیل ایرانی تهیه شده است، شرایط و شاخص‌های لازم را برای شرکت در جشنواره بین گردشگری غذا (Tourism & Gastronomy) سازمان جهانی گردشگری UNWTO احراز کرد و به نمایندگی از صنعت گردشگری ایران، از طرف دبیرخانه این سازمان بین‌المللی به طور رسمی در سایت آن معرفی شد.

محمد قاسمی، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی «سلایق غذایی» (Gastronomy) که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار شد، فرصتی است که رویای سفرکردن از طریق غذا و آشپزی را زنده نگه می‌دارد.

وی یادآور شد: گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیرمجموعه‌های گردشگری است. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث ‌فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت‌هایی نیز در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی به ویژه در مناطق روستایی فراهم می‌آورد.

قاسمی افزود: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید» (Travel Tomorrow) از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ‌هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند. این اقدام UNWTO اساساً برای مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگ‌های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه ایجاد شده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این که در این راستا معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان کرد، ادامه داد: این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان مورد پذیرش قرار گرفت و به آدرسwww.unwto.org/Asian_cuisine بارگذاری شد، فرصت مغتنمی برای معرفی بخش‌های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست‌بافته‌ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و… به جهانیان فراهم آورده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

۶ نمونه از آداب عجیب غذا خوردن در کشورها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *