لگولند-دانمارک

«لگولند دانمارک» سرزمین رویاهای ساختنی

لگولندها از جمله‌ مراکز تفریحی هستند که با داشتن وسایل بازی مانند ماشین‌های لگویی و اسباب‌بازی‌های ساخته شده از لگو به یکی از جذابیت‌ها برای مردم و حتی گردشگران شده‌اند، تجربه‌های جدید و جذاب این لگولندها باعث شده است که بسیاری از کشورهای بزرگ و توریستی به ساخت این مراکز اقدام کنند.

لگولندها علاوه بر جذابیت برای کودکان باعث بالا رفتن خلاقیت آن‌ها نیز می‌شوند و همین امر شاید باعث شده که این پارک‌ها به یکی از مراکز توریستی در کشورها تبدیل شوند.

«LEGO» نام تجاری نوعی اسباب‌بازی است که در کشور دانمارک تولید می‌شود؛ محصولات لگو شامل قطعات کوچک رنگارنگ (آجرهای لگو) است که عموماً کائوچویی یا پلاستیکی هستند و می‌توان آن‌ها را به یکدیگر وصل کرده و اجسام گوناگونی ساخت.

لگولندها توسط شرکت «مرلین اینترتیمنت» ساخته شده و اولین نمونه آن ۵۰ سال پیش در دانمارک که به کشور مادر لگو شهرت دارد ساخته و افتتاح شد. از دیگر لگولندهای معروف می‌توان به لگولند ویندزور انگلیس، گانزبورگ آلمان، کارلزبد ایالت کالیفرنیا و وینتر هون ایالت فلوریدا در آمریکا اشاره کرد.

لگولند دانمارک اولین و از معروف‌ترین لگولندهای دنیا است، ساخت اولین لگولند در دانمارک به این دلیل بود که اسباب‌بازی لگو نیز اولین بار در شهر بیلوند دانمارک ساخته شد. این مرکز با ۲۵ میلیون آجر رنگی ساخته شده که تداعی کننده آجرهای لگو هستند، در این مرکز بیش از ۵۰ وسیله بازی و سرگرمی مانند ترن هوایی اژدهایی، سرسره‌های بزرگ نینجایی و قلعه‌های لگویی وجود دارد.

بنا این لگولند هزار ۱۱۵ متر مربع مساحت و توسط موسسه BIG (بجارک اینگل گروپ) ساخته شده است که فضای داخلی این مرکز از انواع لگوها پرش ده است.

این لگولند شامل دو فضای نمایشگاهی و چهار زمین بازی است که هر کدام از این مناطق با چهار رنگ مختلف از یک‌دیگر تفکیک شده‌اند، برای مثال رنگ قرمز برای مهارت‌های ابتکاری، آبی برای درک مفاهیم و مهارت‌های شناختی، سبز برای تجربه‌های اجتماعی و رنگ زرد برای برای کارهای حسی در نظر گرفته شده است.

یکی از نقاط برجسته این مرکز تفریحی درخت خلاقیت آن است، این درخت بالای ۱۵ متر ارتفاع دارد و یکی از بزرگترین سازه‌های لگویی شناخته شده در جهان بوده که از ۶ میلیون و ۳۱۶ هزار ۶۱۱  قطعه ساخته شده و تکمیل آن حدود ۲۴ هزار ساعت به طول انجامیده است.

«کرک کریستیانسه» یکی از مالکین لگو در خصوص ساخت این مرکز بازی گفته « با آجرهای لگو می‌توانید خلاقیت خود را در معرض دید بگذارید و هر آنچه می‌خواهید را بسازید، در لگولند تا دلتان بخواهد می‌توانید رویاپردازی کنید و ناممکنی وجود ندارد؛ بدون شک در این مرکز هیجانی متفاوت و شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد.»

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *