پارک-پراتر-اتریش

ماجراجویی در پارک «پراتر»

از عمر شهربازی‌ها چندین دهه است که می‌گذرد و تجربه هیجانی وصف‌ناپذیر آن هم برای چند ساعت کوتاه اغلب کشورها را بر این داشته تا در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود از شهربازی‌ها نیز برای جذب گردشگر استفاده کنند.

کشور اتریش نیز جزء این دسته از کشورها است که در کنار کاخ‌های سلطنتی، خانه اپرا، موسیقی، تئاتر، موزه‌های متنوع و قلعه‌های تاریخی پارکی ساخته که از شهرت و محبوبیت بالایی بین مردم شهر و گردشگران برخوردار است.

پارک «پراتر» در شهر وین، اتریش واقع شده و در گذشته به عنوان فضایی برای شکار استفاده می‌شده است. در سال ۱۷۶۶ ژورف دوم این پارک خصوصی را به مردم وین اهدا کرد و پس از آن سالن‌های بولینگ، سینماها، کافه‌ها و چرخ‌وفلک در این پارک راه‌اندازی شد.

از دلایل محبوبیت این پارک در بین مردم و گردشگران می‌توان به فعالیت‌های متنوعی اشاره کرد که هر فردی با هر سن و سلیقه‌ای در این پارک سرگرم خواهد شد. این پارک در حال حاضر جزء یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های اروپا به حساب می‌آید.

این پارک شامل بخش‌های متفاوتی از جمله قسمت تفریحی، موزه مادام توسو، رستوران‌های مدرن و سنتی می‌شود.

چرخ‌وفلک بخش تفریحی این پارک در سال ۱۸۹۷ ساخته شده که یکی از نمادهای شهر وین نیز به حساب می‌آید. این سازه وزنی حدود ۲۴۰ تن و ارتفاعی حدود ۶۵ متر دارد و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این پارک محسوب شده و نمای آن در شهر باعث جذب افراد می‌شود.

راه‌‎آهن بخاری این پارک نیز جزئی از جذابیت‌های آن به حساب می‌آید و یکی از نمادهای «پراتر» است، سفر با این قطار که مسافت چهار کیلومتری بین پراتر و گذرگاه اصلی را طی می‌کند حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

بخش دیگر این پارک «آلت واینر گروتنبان» نام دارد که کودکان و بزرگسالان می‌توانند در آن به ماجراجویی بپردازند. افراد در گروتنبان می‌توانند شخصیت‌های محبوب میت ماکس و موریتس و دیگر شخصیت ‌های قصه ‌ای را زمان ترن سواری ببینند. ساخت قسمت ابتدایی این بخش بر عهده «رابرت تار» بوده است.

از دیگر بخش‌ها هم‌چنین می‌توان به تاب‌گردان ۱۱۷ متری، ترن هوایی  و افلاک‌نمای این پارک اشاره کرد. تاب‌گردان ۱۱۷ متری «پراتر» در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و از بلندترین ساختمان‌های دنیا به شمار می‌آید. این بنا نماد ساختمان‌های مدرنی است که در کنار ساختمان‌های سنتی ساخته می‌شوند و برای افرادی که عاشقانه ارتفاع را دوست دارند، مناسب است. بخش افلاک‌نمای پارک با عنوان «خانه‌ ستاره‌ها» مجهز به آخرین تکنیک‌های تصویربرداری است و نسخه حقیقی از آسمان پر ستاره را به تصویر می‌کشد.

موزه مومی «مادام توسو» نیز از بخش‌های دیگر این پارک است که شهرتی جهانی پیدا کرده؛ در این موزه حدود ۶۵ مجسمه از شخصیت‌های معروف بین‌المللی شامل خواننده‌ها، هنرمندان و ورزشکاران در سه طبقه با مساحت دو هزار متر مربع به نمایش درآمده‌اند. در بین مجسمه‌های مومی بیش از ۲۵ شخصیت از شخصیت‌های معروف اتریشی مانند زیگموند فروید، ماریا ترزا و لودویگ ون بتهوون دیده می‌شوند.

در خیابان پراتر یک سیاره‌نما و موزه به همراه یک کشور کروی کوچک نامتعارف به نام جمهوری «کوگل موگل» ساخته شده که با انبوهی از درختان شاه بلوط رو به بالا پر شده است و از جذابیت‌های دیگر این پارک می‌توان به فعالیت شبانه‌روزی آن اشاره کرد، این پارک می‌تواند در ۲۴ ساعت روز برای بازدیدکنندگان خود سرگرمی فراهم کرده و آن‌ها را مشغول کند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *