هلند-آمستردام

مالیات گردشگری «آمستردام» بیشتر می‌شود

آمستردام از افزایش مالیات گردشگری برای بازدیدکنندگان این شهر تا سقف ۱۰ درصد خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ای توربو نیوز، از اول ژانویه سال ۲۰۲۰، ‌شهر «‌آمستردام»‌ مالیات بیشتری را برای گردشگرانی که در هتل‌ها و کمپ‌های این شهر اقامت می‌کنند، وضع خواهد کرد. این به آن معناست که مقدار  مشخصی به مالیات ۷ درصدی پیشین اضافه خواهد شد. این مالیات به ازای یک شب اقامت در هتل برای هر نفر ۳ یورو و به ازای یک شب اقامت در کمپ‌ها برای هر نفر یک یورو خواهد بود.

به گفته مقامات این شهر، تصمیم‌های جدید به منظور ایجاد تعادل در شمار گردشگران خارجی این شهر اتخاذ شده است.

همچنین کمپانی‌های مرتبط با فعالیت‌های کشتی‌های تفریحی نیز هم‌اکنون به ازای هر نفر ۸ یورو مالیات می‌پردازند که البته این مالیات فقط شامل گردشگرانی می‌شود که ساکن آمستردام نباشند.

در حال حاضر «‌آمستردام» هرساله ‌میزبان ۱۷ میلیون نفر گردشگر است.

پیش‌تر «‌فوربس» در گزارشی به شهرهای اروپایی پرداخته بود که به دلیل عواقب محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از  ورود بیش ‌از حد گردشگران، در سال اخیر دست رد به سینه مسافران زده‌اند.

پس از آنکه پیش‌بینی‌ها از افزایش ۵۰ درصدی گردشگران از ۱۸ میلیون در سال۲۰۱۷ تا ۲۹ میلیون در سال ۲۰۳۰ خبر داد، «بورد گرشگری هلند» درماه «می»  تصمیم گرفت، دیگر برای شهرهای بزرگ این کشور همچون «آمستردام»  تبلیغات انجام ندهد. از آنجایی که در سال‌های اخیر برنامه اصلی این بورد برای تبلیغ «آمستردام» به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری بسیار موفقیت‌آمیز بوده حالا این بورد تصمیم گرفته تا اولویت‌های خود را برای حفظ فرهنگ و توانایی دسترسی به مناطق دیدنی این شهر توسط افراد را افزایش دهد؛ چراکه بسیاری از ساکنان این شهر به دلیل ازدحام گردشگران و یا حجم بالای زباله توانایی استفاده از مناطق دیدنی این شهر را ندارند.

مقامات هلند همچنین امیدوارند با محدود کردن تعداد افرادی که به این کشور وارد می‌شوند بتوانند میزان تولید CO۲ خود را کاهش دهند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *