گنبد سرخ مراغه

محوطه‌ی گنبد سرخ مراغه ساماندهی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: پس از واگذاری اختیارات نگهداری از عرصه گنبد سرخ مراغه به شهرداری طی نیمه دوم اسفند سال گذشته، محوطه این اثر به سرعت ساماندهی شده و نگهبان دائمی نیز در کنار آن استقرار یافته است.

احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر، گفت: نگهداری و حفاظت از اماکن و ابنیه‌های تاریخی وظیفه‌ای اجتماعی و مدنی بر عهده تمام آحاد جامعه است که باید در راس آن مشارکت دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری‌ها را داشته باشد، چراکه ساماندهی و رسیدگی به فضاهای شهری از جمله وظایف مشخص شده این نهاد اجرایی است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته وضعیت نابسامان محوطه گنبد سرخ مراغه به صورت مکرر مورد انتقاد این اداره‌کل و همچنین اصحاب رسانه ملی و استانی قرار گرفت که پس از انجام تعاملات مجدد با شهرداری مراغه توافقات لازم در راستای ساماندهی و رفع هرگونه احتمال آسیب به این بنای تاریخی، انجام شد.

حمزه زاده با اشاره به این‌که نگهداری محوطه رصدخانه نیز با محدودیت‌هایی مواجه است، ورود شهرداری در نگهداری از محوطه این سازه تاریخی را نیز لازم دانست و گفت: هر اقدامی در این محوطه باید ضمن توجه به ضوابط تپه‌های باستانی انجام شود و شهرداری می‌تواند با در نظر گرفتن این ضوابط، آن را به یک پارک تاریخی – تفریحی تبدیل کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

رصد خانه مراغه _بزرگترین رصدخانه جهان

گنبد غفاریه در مراغه

آرامگاه اوحدی مراغه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *