سفر نوروزی-توزیع سفر

مدل‌هایی برای سفر نوروزی

معاون گردشگری از پیشنهاد مدل‌هایی برای مدیریت و کنترل سفرهای نوروزی به ستاد ملی کرونا خبر داد.

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیمور  در نشستی با حضور رؤسای تشکل‌های گردشگری درباره سفرهای «احتمالی» نوروزی، اظهار کرد: جلساتی با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و در آن نشست‌ها به صورت مفصل موضوعات را بررسی کردیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ما دو مدل سفر را پیشنهاد دادیم که می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اجرا شود. مدل اول سفر با تور است که گردشگران از خدمات تور استفاده می‌کنند و حتما در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند داشت که تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

او اضافه کرد: در مدل دوم سفر افراد تور خریداری نمی‌کنند اما در سفر به شهر مقصد حتما باید در مراکز اقامتی مجاز و تحت نظارت این وزارتخانه اقامت کنند تا تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و سلامتی مردم حفظ شود.

معاون گردشگری تاکید کرد: به‌ منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در نوروز ۱۴۰۰ ایجاد کمپ‌های گردشگری، چادر ‌زدن، اقامت گردشگران در اماکنی مانند مدارس، زائرسراها، حسینیه‌ها و … ممنوع است و این موضوع به استانداران اعلام شده است.

تیموری همچین گفت: در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران مدل‌های سفرهای احتمالی نوروزی تشریح خواهد شد و فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و همچنین صنایع‌دستی استان‌های مختلف معرفی می‌شود.

او  یادآور شد: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و به‌ منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی اندیشیده شده که تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: به همین منظور و با هدف حفظ سلامت مردم و بازدیدکنندگان، مراسم افتتاحیه با حضور تعداد اندکی برگزار خواهد شد و تمهیداتی نیز اندیشیده شده که در طول برگزاری نمایشگاه تجمعی شکل نگیرد. در این نمایشگاه غرفه‌ها نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و امیدواریم با پایان کرونا، گشایشی در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایجاد شود.

تیموری گفت: در این دوره از نمایشگاه وزیر گردشگری و تجارت ونزوئلا حضور می‌یابد و هیأتی از بخش خصوصی این کشور نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت تا ظرفیت‌های گردشگری ایران و ونزوئلا بررسی شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

پیشنهاد حذف گذرنامه برای سفر بین ایران و ترکیه

چرا سفر؟ چرا سفر در دنیای امروز بی‌نهایت مهم است؟

لغو سفرهای بهاری در جهان به‌دلیل کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *