حرم-حضرت-معصومه(س)/ بقاع متبرکه

مراسم‎های مذهبی حرم حضرت معصومه(س) تعطیل است

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: به خاطر شیوع بیشتر کرونا تصمیم بر تعطیلی مراسم حرم حضرت معصومه(س) به صورت موقتی گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: رواق‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) بسته است و فقط صحن‌ها باز است و مردم در فضای باز می‌توانند زیارت کنند.

وی افزود: توصیه‌های ایمنی از بلندگوهای حرم مطهر پخش می‌شود و خادمان هم به زائران تذکر شفاهی می‌دهند و فرش‎ها و مهرهای حرم مطهر بعد از هر وعده نماز ضدعفونی می‌شود تا در کنار نشر معارف اهل بیت(ع) دغدغه ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه سلامت مردم برطرف شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه در شرایط امروز که با شیوع بیماری کرونا روبه‌رو هستیم رویکرد اصلی حرم کریمه اهل بیت(س)  استفاده از فضای مجازی است ادامه داد: از جمله رسالت‌های مهم آستان مقدس حضرت معصومه(س) نشر معارف اهل‌بیت(ع) است.

احمدی افزود: با توجه به اینکه تجمع و راهپیمایی در داخل کشور ممنوع شده است قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی در داخل کشور فعالیت می‌کند و مردم می‌توانند نذورات خود را به حساب قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی واریز کنند و این مبالغ صرف تهیه اقلام بهداشتی می شود.

وی تصریح کرد: تهیه اطعام برای زائران حرم حضرت معصومه(س) به ویژه محرومین نیز در دستور کار است و مردم می توانند از طریق سایت آستان مقدس به نشانی www.amfm.ir در بخش هدایا و نذورات کمک‌های خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: به خاطر شیوع بیشتر کرونا تصمیم بر تعطیلی مراسم حرم حضرت معصومه(س) به صورت موقتی گرفته شده است، نیایش صبح‌گاهی و برنامه‌های سخنرانی و مداحی قبل از ظهر، قبل از مغرب و بعد از عشاء در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.

مرتبط:

کلانشهر قم دومین شهر زیارتی ایران

قم، شهر بی‌همتای ایران‌زمین

خانه ملاصدرا _نگینی تاریخی در شهر قم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *