مرداب هسل

مرداب هسل کجاست؟

در نزدیکی روستای سینوا، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چالوس و در مجاورت مرزن آباد، مردابی زیبا با چشم اندازی فوق العاده و منحصر به فرد به نام مرداب هسل وجود دارد.

مرداب هسل در میان جنگلی انبوه و زیبا واقع شده و در هر فصلی دارای زیبایی ها و چشم انداز متفاوت و منحصر به فرد است. این مناظر از ابتدای راه برای رسیدن به مرداب هسل آغاز شده و هر گامی به سوی مرداب برداشته می شود به زیبایی های آن اضافه می شود.

در گویش محلی به آب راکد هسل گفته می شود و نام این دریاچه نیز به دلیل راکد و بی حرکت بودن آن، هسل نامیده شده است.

با راهی شدن به سوی مرداب هسل می توان چشم انداز های زیبا و رویایی را مشاهد کرد که چشم هر بازدید کننده را نوازش داده و آرامشی وصف نشدنی را برای انسان به ارمغان می آورد.

این مناظر و درختان انبوه در کنار صدای جانوران مختلف، این منطقه را به بهترین مکان برای طبیعتگردی و سپری کردن روزی به دور از همهمه های زندگی شهری بدل ساخته است.

مرداب هسل

 

همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری برای بهره مندی از زیبایی های این منطقه به آن سفر کرده و در فضای آرام و دلنشین مرداب قدم می زنند.

در فصل بهار و تابستان پوشش سبز نوعی جلبک بر روی سطح آب مرداب، آن را مانند جواهری سبز تبدیل کرده که در میان جنگل این منطقه می درخشد.

با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان از سبزی این جلبک ها کاسته شده و آنها رنگ خود را با رنگ قرمز و نارنجی زیبا تغییر می دهند.

 

هماهنگی رنگ جلبک ها با محیط اطراف مرداب منظره ای شگفت انگیز ایجاد کرده و سبب شده تا با سفر در هر فصلی به این مرداب، بتوان منظره جدیدی را تجربه کرد.

با نظاره گر شدن زیبایی ها و مناظر حاکم بر این مرداب می توان به راحتی پی به این موضوع برد که قدرتی جادویی و سحرآمیز دست به آفرینش و کشیدن این تابلوی زیبای هستی زده و منطقه ای دنج، آرام و تکرار نشدنی را خلق کرده است.

برای توصیف زیبایی های مرداب هسل هیچ قلمی توانایی بیان کامل آن را نداشته و تنها باید به این مرداب زیبا سفر کرد تا به معنی واقعی زیبایی آن پی برد.

آدرس: در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چالوس و در مجاورت مرزن آباد

مرتبط:

در مسیر جاده چالوس این مکانها را از دست ندهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *