مسافران فرانسوی از قرنطینه در انگلیس جدا شدند

مسافران فرانسوی از قرنطینه در انگلیس جدا شدند

هم زمان با اعلام شیوه نامه جدید دولت انگلیس برای قرنطینه مسافران پروازهای خارجی به این کشور برای جلوگیری شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹)، نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای مشترک مسافران فرانسوی به خاک انگلیس را از این قاعده مستثنی اعلام کردند.

به گزارش روز یکشنبه دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون و امانوئل مکرون در تماس تلفنی با اشاره به ضرورت مدیریت خطر انتقال کرونا توسط مسافران خارجی، توافق کردند که هرگونه تدبیری در این رابطه به صورت هماهنگ و متقابل اعمال خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس عصر یکشنبه با ایراد سخنانی درباره تدابیر جدید دولت برای مدیریت کرونا تصریح کرد که از این پس مسافران پروازهای خارجی در انگلیس قرنطینه خواهند شد. او توضیح بیشتری درباره مدت زمان و چگونگی اجرای این قانون ارائه نداد.

با این حال دیروز (شنبه) رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که مسافران پروازهای خارجی باید نشانی دقیق محل قرنطینه خود را هنگام ورود به کشور اعلام کنند. به این ترتیب افرادی که محدودیت‌ها را نقض کنند، جریمه یا از کشور اخراج می‌شوند.

البته این تصمیم اعتراض شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری در انگلیس را در پی داشته و درباره سقوط صنعت گردشگری هشدار داده‌اند.

سازمان خطوط هواپیمایی انگلیس موسوم به (ایرلاینز یوکه) که شرکت‌های هواپیمایی بریتیش ایرویز، ایزی‌جت و دیگر خطوط هواپیمایی این کشور را تحت پوشش دارد، اعلام داشته که زیان تصمیم دولت در این زمینه غیر قابل اندازه‌گیری است و به اقتصاد کشور ضرر می‌زند.

همچنین «لیسا نندی» وزیر امور خارجه کابینه در سایه (حزب کارگر) خواستار روشن‌گری دولت درباره محدودیت‌های جدید شده و می‌گوید در این باره پنج بار از دولت توضیح خواسته، اما پاسخ روشنی را دریافت نکرده است.

کرونا و مقررات منع رفت‌وآمد باعث کاهش ۹۰ درصدی ترافیک هوایی در فرودگاه‌های انگلیس شده و تاکنون چندین شرکت هواپیمایی تصمیم به تعدیل نیروهای خود گرفته‌اند.

منبع:ایرنا

مرتبط:اعتراض‌ به طرح قرنطینه مسافران در انگلیس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *