مسجد-بزرگ-رُم

مسجد بزرگ رُم موثر در ترویج اسلام

مسجد بزرگ رُم، بزرگترین مسجد اروپاست که نقش اساسی در ترویج دین اسلام در اروپا دارد و با تلاش بیست و سه کشور اسلامی ساخته شده است.

مسجد و مرکز اسلامی شهر رم به مسلمانان رو به افزایش اروپا خدمات فرهنگی اسلامی ارائه می‌دهد.

این مسجد تنها مسجد رم است و یکی از بزرگترین ابنیه ویژه ساخته شده در چند دهه اخیر است. شهرت و آوازه این مسجد فراتر از رم و حتی ایتالیا است.

در طراحی فضاهای داخلی این مسجد، شبستان اصلی آن را برای (۲۰۰۵) نفر نمازگزار و نیز شبستان کوچکتر برای ۱۵۰ نفر طراحی شده است.

فضاهای خدماتی جانبی نیز همچون وضوخانه در زیرشبستان اصلی جای گرفته و دو فضای نیم طبقه نیز در بالای شبستان اصلی که مساحت آن یک چهارم شبستان است برای بانوان برگزار درنظر گرفته شده است.

این مسجد دارای یک تالار کنفرانس با ظرفیت ۴۰۰ نفر، فضای نمایشگاهی، بخش آموزش شامل کتابخانه و کلاس‌های درس و همچنین دو واحد مسکونی برای امام جماعت و بازدیدکنندگان است.

پلان این مسجد در دو بخش است، بخش اول شامل شبستان اصلی مسجد است که ۸ متر از سطح زمین بلندتر است و به شکل مستطیل طراحی شده که روبه قبله دارد و برفراز آن گنبدی به قطر ۲۰ متر، نمازگزاران را به میهمانی خدا فرا می‌خواند.

در اطراف آن ۱۶ گنبد کوچک نیز بام بزرگترین مسجد اروپا را آذین بسته‌اند.

بخش دیگر به شکل H است که تمام فضاهای جهانی را در خود جای داده است. منازه مسجد نیز در بخش جنوب غربی سایت استقرار یافته است.

این مسجد با همکاری ۲۳ کشور اسلامی و به نام پادشاه عربستان ساخته شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *