جت

مسیر یک ساعته پکن تا نیویورک با جت مافوق سریع

شرکت هوافضای چینی موسوم به “حمل و نقل فضایی” اعلام کرد، این شرکت در حال ساخت یک جت ترکیبی و یک راکت بالدار است که نهایتا برای گردشگری فضایی استفاده خواهند شد.

 به نقل از راب ریپورتز، شرکت “حمل و نقل فضایی” همچنین اعلام کرد: این هواپیما به عنوان یک جت تجاری مافوق صوت که می تواند در زمان کمی دو نقطه مختلف از جهان را به یکدیگر وصل کند، استفاده خواهد شد. با این جت جدید پرواز از پکن تا نیویورک تنها یک ساعت به طول می‌انجامد.

تصویر کامپیوتری در وب‌سایت شرکت “حمل و نقل فضایی” مسافران سوار بر یک هواپیما را نشان می‌دهد که با دو تقویت‌کننده موشک به یک بال گلایدر متصل شده است. سپس این هواپیما پس از بلند شدن از زمین از بال جدا می‌شود و در فضای زیر مدار زمین پرواز می‌کند. در حالی که این هواپیما به سمت مقصد در حرکت است و نهایتا به صورت عمودی فرود می‌آید، بال و تقویت‌کننده‌ها (بوسترها) بر روی سکوی پرتاب فرود می‌آیند.

یکی از سخنگویان این شرکت هوافضا به رسانه‌های چینی گفت: این راکت بالدار در مقایسه با راکت‌هایی که ماهواره‌ها را حمل می‌کنند هزینه‌های عملیاتی کمتری خواهد داشت و نسبت به هواپیماهای معمولی نیز سریع‌تر پرواز خواهد کرد. شرکت “اسپیس ایکس” در سال ۲۰۱۷ میلادی ایده مشابهی را تحت عوان “زمین به زمین” معرفی کرد که از راکت بزرگ فالکون (BFR) خود که ابتدا برای انتقال مسافران به مریخ طراحی شده بود، تغییر کاربری داده بود. ایده “زمین به زمین” به عنوان حمل و نقل مسافر شهر به شهر با استفاده از راکت‌های “استارشیپ” طراحی شده بود. این شرکت از آن زمان تا کنون دیگر خهیچ جزئیاتی در این باره منتشر نکرده است.

شرکت “حمل و نقل فضایی” اوت سال گذشته اعلام کرد که یک بودجه ۴۶.۳ میلیون دلاری برای هواپیمای فضایی مافوق صوتش در نظر گرفته است. این شرکت همچنین اعلام کرد که اخیرا پروازهای  آزمایشی موفقی انجام داده است اما اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

منیع : ایسنا

مرتیط:

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *