مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

مشهد مقصدی برای زیارت، طبیعت‌گردی و تاریخ‌گردی

بسیاری از شهرهای ایران هم مقصدی برای طبیعت‌گردی هستند و هم جاذبه‌های تاریخی دارند؛ اما مشهد جایی است که علاوه بر دو امکان بالا، محبوب‌ترین مقصد زیارتی در ایران است.

مشهد شهری منحصربه‌فرد در ایران است و هر ساله گردشگران زیادی باانگیزه‌های مختلف بلیط هواپیمای مشهد را تهیه می‌کند و خود را به‌سوی خود می‌کشاند.

بسیاری از ایرانیان به همین دلیل، در طول زندگی چند باری به مشهد سفر می‌کنند و همواره آن را می‌توان در لیست چند شهر محبوب و پرطرفدار ایران دانست.

مشهد مقصد اول گردشگری مذهبی در ایران

اگر مقاصد گردشگری زیارتی در ایران را بخواهیم بر اساس آمارها و نظرسنجی‌های مختلف دسته‌بندی کنیم، مشهد با اختلاف در رتبه نخست قرار می‌گیرد.

دلیل این پدیده هم به‌روشنی، وجود و حضور آرامگاه امام هشتم شیعیان، حضرت امام رضا (ع) است. هر ساله زائران و دوستداران امام رضا (ع) در مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف، خود را به مشهد می‌رسانند تا چندساعتی را در آرامگاه باشکوه و الهام‌بخش هشتمین امام شیعیان سپری کنند.

روزهای تولد و شهادت امام رضا (ع)، شلوغ‌ترین روزهای مشهد در طول سال است؛ اما مناسبت‌های مذهبی دیگر و حتی نوروز هم مشهد و آرامگاه امام رضا (ع) پربازدید هستند.

رزرو-تور-مشهد

مشهد شهر طبیعت و طبیعتگردی

این درست است که مشهد، به‌عنوان دومین شهر بزرگ ایران پس از تهران، شهری شلوغ و پرترافیک است، اما پیرامون مشهد، با روستاهای سرسبز و مناطق پردرخت، جایی برای تفرج و طبیعتگردی است.

برخی از کسانی که پرواز تهران مشهد، را تهیه می‌کنند، علاوه بر زیارت، میل زیادی به تفریح و گردشگری نیز دارند. حتما نام روستاهای طرقبه و شاندیز را شنیده‌اید.

طرقبه و شاندیز دو شهر با ساختار روستایی با رویکرد گردشگری هستند که در شمال غربی مشهد و در مسیر قوچان و بجنورد قرارگرفته‌اند. طرقبه و شاندیز به سبب طبیعت، فضاهای سنتی و کباب‌های مشهورشان، بین گردشگران بسیار شناخته‌شده هستند.

blank

تاریخگردی در مشهد

شما در مشهد، پیرامون آن، می‌توانید آثار تاریخی متعددی را ببینید و تاریخ ایران در خراسان بزرگ را لمس کنید. آرامگاه و موزه نادرشاه افشار که به باغ موزه نادری هم معروف است، بخشی از این میراث تاریخی است.

خانه های تاریخی داروغه، توکلی، ملک و اردکانی شماری از خانه های تاریخی زیبا و خوش ساختی هستند که در مشهد جای دارند.

اگر کمی از مشهد، دور شده و به سمت شمال بروید به شهر باستانی توس می‌رسید. شهری که پیش از پیدایش مشهد، بزرگ‌ترین شهر منطقه بود و در اثر رویدادهای تاریخی آسیب دید و جمعیتش به مشهد، کوچیدند و این شهر نوپا را ساختند. توس روستای زندگی فردوسی بزرگ است و آرامگاه زیبا و باشکوه او در توس میزبان گردشگران است.

جاذبه‌های مشهد

بازارها و مراکز خرید مشهد

همان‌طور که گفتیم مشهد، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران است. این به معنای اقتصاد پررونق در این شهر هم هست.

بازارها و مراکز خرید مشهد، هم شامل بازارهای سنتی همچون بازار رضا می‌شوند و هم مراکز خرید مدرن و امروزی. شما در این مراکز خرید می‌توانید انواع کالاهای گوناگون و همچنین سوغات و صنایع‌دستی مشهد، را بیابید و به خانه ببرید.

blank

مجموعه‌های تفریحی مشهد

شهر مشهد، به سبب پذیرایی سالانه از میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی، تلاش کرده تا خدمات رفاهی و مجموعه‌های تفریحی متنوع‌تری را برای مخاطبانش آماده کند. پارک علمی پروفسور بازیما، کودکان و نوجوانان را با ساختار بدن انسان و مسائل علمی آشنا می‌کند.

مجتمع گردشگری چالیدره مشهد، هم دیگر مکان تازه تاسیسی است که خدمات رفاهی و تفرجگاهی متعددی مانند زیپ‌لاین، تله کابین، ماهی گیری، قایق سواری و غیره را به مخاطبانش عرضه می‌کند.

پارک وکیل آباد، پارک ملت، پارک کوهسنگی و پارک هفت حوض دیگر پارک های طبیعی و یا شهری مشهد، هستند که می‌توانند در ساعت‌های مختلف شبانه روز میزبان شما باشند.

مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

چگونه ارزان و آسان به مشهد سفر کنیم؟

اگر سریع بودن و آسان بودن برایتان اولویت بالایی دارد، سفر هوایی با خرید هواپیما مشهد، گزینه پیشنهادی مسافران حرفه‌ای به مشهد است. شما با خرید بلیط هواپیمای مشهد شیراز و بالعکس می‌توانید در کمترین زمان و بدون خستگی راه بین مشهد و تهران تردد کنید.

البته برای هر کسی بحث قیمت هم مطرح است؛ مثلا خیلی از مسافران و گردشگران، علاقه دارند بلیط لحظه آخری مشهد، یا بلیط چارتر مشهد را بیابند.

این طبیعی است که هر کسی به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان مشهد باشد. چون شما با یک صرفه‌جویی حساب‌شده در هزینه خرید بلیط مشهد، در بخش‌های دیگر سفر خود مثل اقامت یا سوغات هزینه کنید.

پیشنهاد ما استفاده از یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما یا همان گشت تور است. گشت تور می‌تواند همه بلیط های هواپیما موجود در بازار را به‌صورت یکجا و مقایسه‌ای پیش روی شما بگذارد تا بدون اینکه نیاز باشد بین سایت های مختلف بگردید، بتوانید در یک صفحه و در کمترین زمان، ارزان‌ترین بلیط تهران مشهد، را پیدا و خریداری کنید.

پارک-کوهسنگی-مشهد

سوغات مشهد را فراموش نکنید!

اگر به مشهد، سفر کردید، دست‌خالی به خانه برنگردید! مشهد، سوغات بسیار متنوعی دارد که می‌تواند رهاورد جذاب و به‌یادماندنی برای شما باشد.

برای نمونه زعفران خراسان، طلای سرخ این استان، در انواع مختلف در مراکز خرید و بازارهای مشهد، در دسترس است. هل، زرشک و دیگر خشکبار و داروهای گیاهی هم می‌تواند دیگر رهاورد شما باشد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید عطر مخصوص مشهد، را که از گل سرخ به دست می‌آید به خانه ببرید.

یا اگر زیورآلات را مدنظر دارید، فیروزه خراسان، از مشهورترین فیروزه‌های جهان است که از مشهد می‌توانید خریداری کنید.

مرتبط:

تاریخچه موزه باغ ملک آباد مشهد

پارک طبیعی هفت حوض در مشهد

موزه آستان قدس مشهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *