سوباتان

ممنوعیت ورود به سوباتان لغو شد

ممنوعیت ورود به منطقه «سوباتان» با مصوبه شورای تامین شهرستان تالش رفع شد.

سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نیمه خردادماه و آغاز سفرهای توریستی به مناطق کوهستانی تالش و منطقه سوباتان، در نامه‌ای به تاریخ ۱۲ خردادماه با استناد به تصمیم مسؤولان شهرستان تالش، از انسداد راه‌های دسترسی به منطقه سوباتان و ممنوعیت اجرای تورهای گردشگری در این منطقه، به بهانه ایام ارتحال امام خمینی (ره) اطلاع داده بود که پس از پیگیری‌ها، این دستور با مصوبه شورای تامین شهرستان تالش، ملغی شد.

منطقه توریستی سوباتان که هر سال در نیمه خردادماه با گردشگران انبوه روبرو می‌شود، در ارتفاعات تالش از استان گیلان واقع شده که سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تالش در نامه‌ای به تاریخ ۱۲ خردادماه، به اطلاع خانه‌مسافرها، آژانس‌های مسافرتی و راهنماهای تور رسانده بود: «ممانعت از ورود گردشگران و تورها به این منطقه به انگیزه پیش‌گیری از هر گونه اعمال هنجارشکن افراد غیربومی است که به صورت تورهای گردشگری و غیره ۱۴ و ۱۵ خردادماه هر سال در منطقه ییلاقی سوباتان حضور می‌یابند. »

اما حمیدرضا آذرپور – معاون گردشگری استان گیلان – به ایسنا اطلاع داد که این دستور با مصوبه شورای تامین شهرستان تالش ملغی شد و ممنوعیتی برای سفر به منطقه ییلاقی سوباتان وجود ندارد.

او همچنین از مسافران درخواست کرد علاوه‌بر احترام به اعتقادات مردم محلی این منطقه، پروتکل‌های بهداشتی را به ویژه در محیط‌های بسته رعایت کنند.

وی درباره اعمال محدودیت برای سفر به دیگر نقاط استان گیلان در شرایط کرونا، اظهار کرد: به عنوان متولی گردشگری نمی‌توانیم محدودیتی را اعمال کنیم، ما وظیفه اطلاع‌رسانی داریم که در چند مبدأ ورودی به استان گیلان؛ از سمت قزوین به رشت، از سمت مازندران به چابکسر و از سمت آستارا، مراکز اطلاع‌رسانی مستقر شده‌اند و اطلاعات مورد نیاز مسافران را در اختیارشان قرار می‌دهند.

او با اشاره به این‌که استان گیلان به لحاظ شیوع کرونا وضعیت زرد و رو به بهبودی دارد، اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر اماکن توریستی این استان روباز هستند، مثل قلعه‌رودخان، روستای ماسوله، اکوموزه روستایی، تالاب انزلی که احتمال بروز اتفاقات ناگوار را کمتر می‌کند.

معاون گردشگری استان گیلان افزود: اکیپ‌های نظارتی استان گیلان از پیش از پایان ماه رمضان، روزانه سرکشی‌هایی را در محورها و تاسیسات گردشگری استان دارند و ملزم به ارتباط با کارشناسان بهداشت در استان شده‌اند تا پروتکل‌ها با نظر آن‌ها اجرا شود. همچنین درخواست کرده‌ایم مدیران تاسیسات گردشگری استان تحت آموزش کارشناسان اداره بهداشت قرار گیرند تا در ارتباط با موضوع ویروس کرونا، بروز و آگاه باشند.

آذرپور بیان کرد: تمام تلاش ما است که مسافران استان گیلان سفری سلامت داشته باشند و آسیبی هم متوجه شهروندان استان نشود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

از دیدنی‌های ایران: سوباتان، جایی شبیه بهشت، جایی شبیه رویا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *