اعزام به عتبات

منتظر نظر نهایی برای اعزام به عتبات هستیم

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: آمادگی کامل در حوزه اجرایی برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات وجود دارد، اما منتظر نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و دولت عراق هستیم.

علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ اواخر هفته گذشته از موافقت کلی وزیر بهداشت با اعزام زائران به صورت محدود و براساس پروتکل‌های بهداشتی خبر داده و گفته بود که منتظر مصوبه ستاد ملی کرونا هستند. اما بعد، علیرضا رییسی ـ معاون وزارت بهداشت ـ موافقت وزارت بهداشت با اعزام محدود زائران به عتبات عالیات را تکذیب کرد و گفت که این موضوع صحت ندارد و چنین مجوزی در شرایط حاضر و تا اطلاع ثانوی نه از سوی وزیر بهداشت و نه وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است و خبر منتشرشده درست نیست.

حالا روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، خط مشی این سازمان را در حوزه اعزام‌های زیارتی به عتبات عالیات تشریح کرده است. او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و از طرفی تعطیلی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در یک سال گذشته گفت: امیدواریم با اهتمام به رعایت شیوه‌نامه‌های تدوین‌شده، شاهد اعزام دوباره زائران به عراق باشیم که البته نظر نهایی برای اعزام‌ها به عتبات عالیات منوط به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که سلامت زائران کشورمان مهم‌ترین اصل برای از سرگیری سفرهای عتبات عالیات محسوب می‌شود، اظهار کرد: اهتمام به موضوع سلامت زائران در ایام کنونی موجب شد تا پروتکل و شیوه‌نامه بهداشتی از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و هیأت پزشکی تهیه شود که بعد از تدوین این شیوه‌نامه در اختیار وزارت بهداشت و وزارت خارجه کشورمان و همچنین کشور عراق قرار گرفته تا پس از توافقات دو طرف با رعایت بندهای مختلف آن، اعزام‌ها از سر گرفته شود.

او افزود: آمادگی کامل در حوزه اجرا و برنامه‌ریزی برای شروع دوباره سفرها وجود دارد، اما این مهم به نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و آمادگی طرف عراقی برای پذیرش زائر منوط است که امیدواریم با شیوه‌نامه‌های ارائه‌شده دو طرف موافقت کنند و سفرها با توجه به کاهش شرایط بحران اپیدمی کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود آغاز شود.

او درباره برخی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های تهیه‌شده برای زیارت، گفت: اعزام از شهرهای قرمز و نارنجی و متقاضیان دارای بیماری زمینه‌ای انجام نمی‌شود و توجه به میانگین سنی زائران و ارائه جواب منفی تست کرونا از مهم‌ترین بندهای این دستورالعمل است.

رحمانی بیان کرد: امیدواریم با توجه به عشق و اشتیاق وافر علاقه‌مندان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و از طرفی رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها و همچنین توجیه بهداشتی زائران و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد غیرمجاز، شاهد تشرف برنامه‌ریزی‌شده عاشقان و علاقه‌مندان به عتبات عالیات باشیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *