هتل‌های کپسولی

مهندسی معکوس هتل‌های کپسولی در کشور

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی گفت: برآوردها نشان می‌دهد ظرفیت استفاده از ۱۰ هزار هتل‌های کپسولی در ایران وجود دارد که در همین رابطه آمادگی ورود پنج هزار هتل کپسولی به کشور را داریم.

به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، حسین اربابی صبح روز یکشنبه _۲۵ خرداد ۹۹_ در بازدید از نمونه‌های اولیه هتل‌های کپسولی با همراهی ولی تیموری معاون گردشگری، گفت: هتل‌های کپسولی برای اولین بار وارد ایران شده و در فاز اول قصد داریم ۲۰۰ دستگاه وارد کنیم تا در شهرهای مختلف استفاده شود.این هتل‌ها در کنار پایانه‌های مسافری و گردشگری، با توجه به سازگاری با محیط‌زیست می‌توانند در اکوکمپ‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: قیمت تمام شده این هتل کپسولی‌ها بسیار کم است، از ۲۰ میلیون تومان آغاز و تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد، نمونه‌های اولیه‌ای که روز گذشته با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان رونمایی شد، حدوداً ۶۰ میلیون تومان است که یک محل اقامتی مناسب برای استفاده کوتاه‌مدت است.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی عنوان کرد: خدماتی که در هتل کپسولی‌ها ارائه می‌شود، در مقیاس هتل‌های چهار ستاره است، البته محدویت‌هایی از نظر فضا و حجم دارد اما امکانات آن بسیار خوب است و برای گردشگرانی که قصد اقامت کوتاه‌مدت را دارند، این هتل کپسولی‌ها گزینه بسیار مناسبی به‌شمار می‌آیند.

وی اظهار کرد: تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری یکی از مهمترین موضوعاتی است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دنبال می‌شود که هتل‌های کپسولی به تحقق این امر کمک می‌کند، ضمن اینکه از نظر اقتصادی نیز این هتل‌ها برای سرمایه‌گذار و نیز برای گردشگران به‌صرفه است و می‌تواند به‌عنوان شکل جدیدی از اماکن اقامتی به چرخه گردشگری اضافه شود.

اربابی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ نقطه در کشور برای استقرار هتل‌های کپسولی شناسایی شده و در فازهای بعدی تعداد بیشتری از آن‌ها جانمایی خواهد شد.

مدیرعاکل کانون جهان‌گردی با اشاره به اهمیت بومی‌سازی فرآیند ساخت و تولید این مدل از اماکن اقامتی جدید، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در خصوص هتل کپسولی‌ها انجام خواهیم داد، “مهندسی معکوس” است که به‌طور حتم بعد از مهندسی معکوس و ساخت انواع این هتل کپسولی‌ها در کشور شاهد افزایش میزان استفاده از آن‌ها خواهیم بود.

وی به استفاده از هتل‌های کپسولی در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: هتل‌های کپسولی با استفاده از یک سیستم بسیار پیشرفته ضدعفونی می‌شوند و ظرف مدت سه دقیقه برای میزبانی و پذیرایی از مسافران بعدی آماده می‌شوند.

هتل‌های کپسولی تنوع در محصولات گردشگری هستند

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این بازدید با بیان اینکه این یک اقدام مناسب در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: این مدل از هتل‌های کپسولی به‌عنوان یک مرکز اقامتی ارزان‌قیمت برای اقامت کوتاه‌مدت و استراحت موقت گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از مزیت‌های استفاده از این نوع مراکز اقامتی، تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری است و می‌تواند به‌عنوان یک محل اقامتی ارزان‌قیمت و جدید مورد استفاده قرار گیرد.

تیموری خاطرنشان کرد: مزیت مهم دیگر هتل‌های کپسولی سازگاری آن با محیط‌زیست است و جانمایی هتل‌های کپسولی در مراکزی مانند اکوکمپ‌ها هیچ‌گونه مشکلی را برای محیط‌زیست ایجاد نمی‌کند.

منبع:ایمنا

مرتبط:

هتل‌ها پرخطر نیستند؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *