موزه مطبوعات آذربایجان

موزه مطبوعات آذربایجان می‌تواند به موزه مرجع در ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز می‌تواند به دلیل بیان تاریخ ایران و نقش آذربایجان در ساخت این کشور به موزه مرجع در ایران تبدیل شود، گفت:  شهر به شهر کشور روایت گر تاریخ است، کشور ما،  کشور ارزشمندی بوده و در ساخت تمدن بشری نقش بسزایی ایفا کرده است.

علی اصغر مونسان روز دوشنبه ۲۴ خرداد در مراسم افتتاح رسمی موزه مطبوعات و رونمایی از تمبر اختصاصی یادبود افتتاح موزه مطبوعات آذربایجان، با بیان این‌که نقش آذربایجان و تبریز در تاریخ ایران، نفش بسیارپررنگی است، گفت:  با شناسایی و جمع آوری اسناد تاریخی، موزه مطبوعات می‌تواند موزه‌ای بسیار ارزشمند و نقطه‌ای برای روایت تاریخ آذربایجان و نقش آن در تاریخ کشور باشد.

وی با بیان این‌که برای انتخاب چنین موزه‌ای، خوش‌سلیقگی شده است، گفت: باید کمک کرد تا غنای این موزه ارزشمند  باشد، ارزش موزه تنها به بزرگی ساختمان بستگی ندارد بلکه ارزش  موزه به ارزش روایتش است و این ارزش حتی فراتر از نمایش آثار و اشیا است.

مونسان موزه را محل روایت تاریخ دانست و گفت: در تمامی موزه ها تاریخ را روایت می‌کنیم این روایت تاریخ با موضوعات مطبوعاتی می‌تواند بسیار ارزشمند و با غنا باشد، همه‌ی فعالان و دوستداران تبریز و آذربایجان را باید باخبر کنیم تا اسناد خود را در اختیار موزه قرار دهند.

وی با بیان این‌که نگران تامین و تکمیل موزه مطبوعات نباشید، گفت:  نگرانی عزیزان فقط روی تامین محتوا باشد، چرا که حیف است محتوای این موزه کم باشد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آداب و رسوم نوروزی در آذربایجان غربی

چهارطاقی آغمیون، قدیمی‌ترین چهارطاقی آذربایجان شرقی

آذربایجان _سرزمین قلعه‌ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *