موزه مطبوعات تبریز

موزه مطبوعات تبریز باید محتوای جامع داشته باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ایجاد موزه‌ای در شان و منزلت مطبوعات این استان، گفت: این موزه باید محتوای جامع داشته باشد.

احمد حمزه زاده روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، افزود: یکی از مهم ترین اقداماتی که ‌باید در راه‌اندازی این موزه در نظر گرفت تهیه محتوایی جامع و البته مطابق با اصول محتوایی موزه داری است که از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان انتظار داریم در تهیه این محتوا تلاش خود را به کار گیرد تا به زودی شاهد افتتاح این موزه باشیم.

وی با تاکید به نقش مهم مطبوعات در انعکاس مطالبات مردمی و همچنین مسائل مهم استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات استان در راستای انتشار مطالبات مردمی و همچنین پیگیری مسائل و مشکلات همواره قابل توجه و تاثیرگذار بوده است.

حمزه زاده ادامه داد: همراهی قشر خبری و رسانه ای تلاشگر در مطالبات به حق در زمینه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منجر به نتایج ارزنده‌ای شده است.

وی اضافه کرد: این حقیقت آشکار است که تبریز و آذربایجان از پیشگامان حوزه چاپ و مطبوعات است، لذا تاسیس موزه تخصصی این حوزه از جمله مهم ترین اهدافی است که باید تحقق یابد و در این راستا میراث فرهنگی در تلاش خواهد بود تا با انتخاب مکانی مناسب برای این موزه تخصصی، زمینه لازم را جهت افتتاح آن و معرفی ظرفیت های بزرگ و تاثیر گذار مطبوعات و رسانه ای استان فراهم سازد.

منبع:ایرنا

مرتبط:خانه مشروطه تبریز چه جذابیتی دارد؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *