موزە مردم شناسی بانه

موزە مردم شناسی در روستای هفتاش بانه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه از پیگیری و انجام مقدمات اولیه برای راه اندازی اولین موزه سنتی و مردم شناسی در شهرستان بانە روستای هفتاش در بخش ننور خبر داد.

سعداله رحیمی خواه در بازدید از روستای هفتاش اظهار کرد: در دیدار با دهیاروهیات امنا و معتمدین روستا، راهکارهای حمایت و توسعە زیرساختهای طرح در دست ساخت موزە مردم شناسی روستای مذکور مورد گفتگو و ارزیابی قرار گرفت.

رٸیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه افزود: در حال حاضر با اختصاص اعتبار اولیە مصوب، میزان ٥٥۰ میلیون ریال از محل اعتبارت توسعه ای گردشگری روستایی بە این طرح اختصاص و بە زودی عملیات ساخت وساز موزە وتجهیز آن آغاز خواهدشد.

رحیمی خواه با اشارە بە اینکەهمزمان بااجرای عملیات آمادەسازی کارشناسان میراث فرهنگی استان مشغول آمادە سازی طرح توجیهی و محتوایی موزە روستای مذکورخواهند بود کە در صورت تایید نهایی ادارە موزە های کشور،پروانە بهرە برداری صادر خواهد شد،ایشان لزوم تقویت و رونق گردشگری روستایی در شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی در بخش گردشگری یکی از راه‌های حمایت و توسعه گردشگری در این شهرستان است.

در ادامه عارف رحمانی بخشدار ننور شهرستان بانە اعلام کرد: بخشداری با بررسی بخش‌های مختلف این طرح و شیوه های حمایت از آن نهایت همکاری و تسهیل در روند اجرای این طرح را با همکاری ادارات ذیربط به عمل خواهد آورد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برترین جاذبه‌های گردشگری کرمان را بشناسیم

نیشابور _شکوه تمدن ایران‌زمین

پست‌موزه ، نقبی به تاریخ ارتباطات ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *