مکزیک

مکان تاریخی مهم مکزیک در خطر

یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و تاریخی مکزیک به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی در خطر قرار گرفته است.

به نقل از رویترز، در آن سوی ساختمان‌های هرمی‌شکل منطقه‌ای که زمانی به عنوان بزرگ‌ترین شهر قاره آمریکا شناخته می‌شد، یک پروژه ساخت و ساز غیرقانونی نگرانی‌هایی از ایجاد صدمات غیرقابل جبران به بقایای معابد و سایر بناهای تاریخی «تئوتیئواکان» به وجود آورده است.

مالک این بخش از زمین که ساخت و ساز در آن اکیدا ممنوع اعلام شده در دو ماه اخیر دستورات قانونی موسسه آثار باستانی مکزیک برای متوقف کردن ساخت و ساز را نادیده گرفته و موجب ایجاد انتقاد نسبت به ناتوانی در محافظت از «تئوتیئواکان»، یکی از برترین مقاصد گردشگری مکزیک شده است.

مدیر منطقه باستان‌شناسی «تئوتیئواکان» معتقد است با توجه به عدم موفقیت پلیس در وارد شدن به این مسئله می‌توان نتیجه گرفت مالک این زمین از مصونیت کامل برخوردار است.

پیش‌تر موسسه ملی تاریخ و انسان‌شناسی مکزیک شکایتی علیه مالک این زمین به جرم صدمه زدن به میراث تاریخی تنظیم کرده بود. این هفته اما این موسسه شواهدی از ادامه ساخت و ساز در این مکان با حضور ۶۰ کارگر را منتشر کرد.

«تئوتیئواکان» که در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی «مکزیکو سیتی» قرار دارد زمانی محل سکونت دست کم ۱۰۰هزار نفر بوده است. معماری و هنر به‌کاررفته در ساخت این شهر از دلایل شهرت آن به شمار می‌رود. «تئوتیئواکان» در سال ۱۹۸۷ توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

به گفته مدیر منطقه باستان‌شناسی «تئوتیئواکان»، مسوولان سال‌ها برای موقف کردن ساخت و سازهای غیرقانونی که اغلب در طول شب و آخر هفته‌ها انجام می‌شوند مبارزه و تلاش کرده‌اند.

در روزهای اخیر گروهی از کارشناسان برجسته نیز خواستار ورود دولت به این مسئله شده‌اند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

غذاهای مکزیکی _تجربه طعم‌های متفاوت در سرزمین ذرت

موزه مردم‌شناسی مکزیک ؛ گنجینه میراث پیشاکُلمبی

پاچوکا _شهر رنگین کمانی مکزیک!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *