حمل و نقل هوایی

نابودی ۱۱ میلیون شغل در بخش حمل و نقل هوایی

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) هشدار داد که به علت کاهش تقاضای مسافرتهای هوایی بر اثر شیوع کرونا ۲۵ میلیون شغل در خطر نابودی قرار داد که ۱۱.۲ میلیون مورد آن در منطقه آسیا-اقیانوسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری برناما مالزی ، شرکت های هواپیمایی از دولتها خواستار کمک مالی فوری شده اند تا این شرکتها بتوانند سر پا بمانند و پس از عبور از بحران کرونا بتوانند بار دیگر به فعالیتهای عادی خود بازگردند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (ایاتا) بطور خاص خواستار حمایت مالی مستقیم ، وام ، تضمین وام و حمایت از بازار اوراق قرضه شرکتی و کاهش مالیاتی دولتها برای حمایت از شرکتهای هواپیمایی شده است .

الکساندر دو یونیاک (Alexandre de Juniac) مدیر اجرایی ایاتا در بیانیه ای گفت: تاثیر ویرانگر شیوع کووید-۱۹ بر صنعت هواپیمایی را نمی توان با کلمات بیان کرد و ۲۵ میلیون نفر مشغول به کار در مشاغل وابسته به صنایع هواپیمایی رنج اقتصادی ناشی از این مساله را احساس خواهند کرد.

وی تاکید کرد: شرکتهای هواپیمایی (ایرلاین ها) باید سرپا بمانند تا پس از مهار کرونا بتوانند روند احیای کار و کسب خود را طی کنند. اکنون وجود حمایتهای حیاتی برای این شرکتها بسیار مهم است.

حمل و نقل هوایی

صنعت هواپیمایی باید عملیات و فرایندهای خود را به گونه ای انطباق دهد تا از ورود مجدد عفونت ویروسی به کشورها از طریق موارد وارداتی جلوگیری کند.

دویونیاک گفت: ما باید رویکردی قابل پیش بینی و موثر برای مدیریت محدودیتهای مسافرتی پیدا کنیم و این تنها یکی از وظایف مهم پیش روی ما است. برای موفقیت ، شرکتهای هواپیمایی و دولتها باید هماهنگ باشند و همکاری کنند.

در سطح جهانی ، زندگی حدود ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وابسته به صنعت هواپیمایی است که این شامل بخشهایی مانند مسافرت و گردشگری هم می شود. از این میان ۲.۷ میلیون (دو میلیون و ۷۰۰ هزار) شغل بطور مستقیم در شرکتهای هواپیمایی است.

تحقیقات ایاتا حاکی است که چنانچه محدودیتهای مسافرتی برای سه ماه طول بکشد ۲۵ میلیون شغل در صنعت هواپیمایی و بخش های وابسته در خطر قرار خواهد گرفت که بیشترین آن معادل ۱۱.۲ میلیون شغل در آسیا – اقیانوسیه ، ۵.۶ میلیون در اروپا ، ۲.۹ میلیون در آمریکای لاتین ، ۲ میلیون در آمریکای شمالی ، ۲ میلیون در آفریقا و ۹۰۰ هزار شغل در خاورمیانه خواهد بود. مطابق همین سناریو انتظار می رود شرکتهای هواپیمایی در سال جاری میلادی ۲۵۲ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست بدهند که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش خواهد بود.

سازمان ایاتا که نماینده حدود ۲۹۰ شرکت هواپیمایی در سطح جهان است که ۸۲ درصد ترافیک هوایی جهانی را دارند ، در حال تدوین رویکردی جامع برای احیای این صنعت در زمانی است که دولتها و مقامات بهداشتی اجازه ازسرگیری پروازها را بدهند.

منبع:ایرنا

مرتبط:کروناویروس و کاهش ۲۴ درصدی تردد هوایی آسیا و اقیانوسیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *