سایت‌های ثبت شده ایران در یونسکو

نمایش مستند «سایت‌های ثبت شده ایران در یونسکو» در اتیوپی

فیلم مستند «سایت‌های ثبت شده ایران در یونسکو» در کانال تلویزیون آشام (Asham TV) به زبان انگلیسی و امهریک به نمایش درخواهد آمد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هماهنگی به عمل آمده از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی با کانال تلویزیون آشام (Asham TV)، فیلم مستند سایت‌های ثبت شده ایران در یونسکو در این کانال تلویزیونی به زبان انگلیسی و امهریک به نمایش درخواهد آمد.

کانال تلویزیونی آشام از کانال‌های تلویزیونی خصوصی اتیوپی و از پربیننده‌ترین آنها نیز است. این کانال تلویزیونی در کل قاره آفریقا و بخش‌هایی از خاورمیانه روی ماهواره‌های Nile Sat و Eutelsat ۸W قابل دسترسی است.

این نمایش فیلم از آن جهت حائز اهیمت است که اتیوپی نیز مانند کشورمان از قدمت تاریخی و تمدنی زیادی برخوردار است و نمایش اینگونه مستندهای تلویزیونی می‌تواند در راستای شناخت فرهنگ و تمدن کشورمان در جامعه هدف و افزایش تعاملات و فعالیت‌های فرهنگی آتی مثمرثمر باشد.

سازمان یونسکو با ثبت آثار برجسته تاریخی و طبیعی از نقاط مختلف جهان، زنجیر متصلی میان کشورهای مختلف پدید آورده است و حفظ و نگهداری از گنجینه‌های تاریخی و طبیعی جهان را برای تمام انسان‌ها امری واجب می‌کند. مردم سراسر جهان، فارغ از نژاد، دین و آیین‌، برای پاسداشت این میراث فرهنگی و تمدنی گرانبها در سرتاسر جهان تلاش کرده و همواره این سایت‌ها جزو مقاصد گردشگری بین المللی هستند.

آثار ثبت شده ایران در یونسکو نشان‌دهنده قدمت سرزمین باستانی ایران هستند و شامل مجموعه‌ای از گنجینه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشورمان و نشان دهنده شاهکار و نبوغ و خلاقیت مردم هنردوست و هنرپرور ایران زمین است که در فهرست میراث جهانی یونسکو مانند نگینی می‌درخشد.

با هماهنگی به عمل آمده، این مستند ۱۶ آذرماه ساعت ۱۵ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) که ساعات پُربیننده کانال آشام است به نمایش درخواهد آمد و از طریق ماهواره و اینترنت نیز قابلیت دریافت دارد.

همچنین، مستندهای دیگری با رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران با همکاری این کانال تلویزیونی در دست تهیه است تا در ایام دهه مبارک فجر سال جاری به نمایش درآید.

منبع:ایمنا

مرتبط:

زمین های هیدروترمال _ جاذبه ی اتیوپی

استراتژی جدید اتیوپی برای تقویت گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *