غار-علیصدر

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اسفندماه امسال در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اسفندماه امسال در همدان با رویکرد «گردشگری سبز و پاک» برگزار می شود.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی ظهر امروز در نشست با مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت:نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اسفندماه امسال در همدان با رویکرد «گردشگری سبز و پاک» برگزار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه با بیان اینکه عنوان «همدان، شهر سبز پایدار» نباید در حد یک نام و همایش باقی بماند تأکید کرد: باید برای این مهم برنامه عملیاتی تعریف شود.

جعفری‌نژاد از اتمام مطالعات طرح گردشگری منطقه حفاظت شده خانگرمز خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در اطراف این منطقه، رونق اقتصاد محلی با استفاده از تولیدات بومی و حضور سرمایه‌گذار می‌توان اقدامات شایسته‌ای را انجام داد.

وی با بیان اینکه طرح قرق‌های اختصاصی به منظور گردشگری باضابطه برای علاقه‌مندان به شکار قانونی برای دو منطقه در استان همدان آماده است گفت: با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران می‌توان این طرح ها را به منصه ظهورر رساند.

وی وجود پسماندهای بین راهی در مسیرهای ورودی استان را عاملی مخرب در گردشگری همدان عنوان کرد و گفت: از آن جا که معیارهای گردشگری در کشور بالا رفته است باید به این مسائل نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر شود.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *