سفر به سامویی تایلند

نکاتی در مورد سفر به سامویی تایلند

جزیره سامویی دومین جزیره بزرگ کشور تایلند و سومین مقصد پر گردشگر این کشور بعد از بانکوک و پوکت به‌حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آفتاب تراول، با شروع فصل پاییز و زمستان تورهای تایلند بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. کشور تایلند در سال گذشته بیش از ۳۸ میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است که از این تعداد بیش از ۶ میلیون نفر از جزیره سامویی بازدید کرده‌اند.

آب‌وهوای خوب، طبیعت و چشم‌اندازهای زیبا و جاذبه‌های تاریخی از مهم‌ترین دلایل استقبال گردشگران از تور سامویی به‌حساب می‌آید.

اولین نکته‌ای که در مورد تور سامویی وجود دارد این است که پرواز مستقیمی از ایران به مقصد سامویی موجود نیست. برای رسیدن به سامویی بهترین راه این است که با استفاده از پروازهای هواپیمایی ماهان به شهر بانکوک سفر کنید و ازآنجا با یک پرواز داخلی که حدوداً ۳ ساعت طول می‌کشد به جزیره سامویی خواهید رسید. این کار هزینه‌های سفر شما رو کاهش خواهد داد ولی لازم است در فرودگاه بانکوک بار و چمدان‌های خود را تحویل بگیرید و مجدداً برای پرواز داخلی تحویل کانتر مربوطه دهید.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سامویی می‌توان به صخره‌های پدربزرگ و مادربزرگ اشاره کرد. درباره پیدایش صخره‌ها افسانه‌های زیادی نقل‌ شده است که معتبرترینِ آن، حکایت از داستان عشق پدر و مادری به فرزندشان است که برای ازدواج وی، حاضر می‌شوند سفری با قایق به یکی از استان‌های هم‌جوار داشته باشند که گرفتار طوفان می‌شوند و هردو نفر می‌میرند و آب دریا، جسد آن‌ها را به سمت ساحل می‌آورد و اجساد تبدیل به صخره‌های امروزه می‌شوند که زیبایی خاصی دارند.

یکی دیگر از جاذبه‌های معروف سامویی معبد بودای بزرگ است که در قسمت شمال شرقی جزیره سامویی در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته است. تندیس بودای بزرگ با ۱۲ متر ارتفاع از طلا ساخته‌ شده است و از فواصل بسیار دورتر از جزیره سامویی نیز قابل‌ مشاهده است.

blank

پارک ملی آنگ تونگ سامویی از ۴۲ جزیره کوچک تشکیل‌ شده و فضایی وصف‌ناپذیر را خلق کرده است. این مجمع‌الجزایر ترکیبی از کوه‌ها و صخره‌های بلندقامت، سواحل شنی، آبشارهای متعدد، جنگل‌های وسیع، دریاچه‌ها و غارهای پنهان است و مناسب برای غواصی، قایق‌سواری و پیاده‌روی است.

روستای قدیمی بوفوت در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است. درگذشته‌های دور، ماهیگیران زیادی از جنوب چین به سامویی مهاجرت و اینجا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. شاید یکی از دلایلی که اینجا را روستای ماهیگیران می‌نامند، این مورد باشد. چینی‌ها پس از مهاجرت، خانه‌ها و مغازه‌هایشان را طبق معماری چینی از چوب می‌سازند و این روستا رونق بسیاری می‌گیرد. هم‌اکنون نسل‌های جدید از چینی‌ها، با مرمت و بازسازی این خانه‌ها و مغازه‌های چوبی قدیمی، سعی در حفظ قدمت تاریخی این روستا دارند.

اگر در جزیره سامویی به دنبال خرید انواع و اقسام وسایل بودید، حتماً سری به مرکز خرید سنترال فستیوال بزنید. در مرکز خرید بزرگ سنترال فستیوال، بسیاری از برندهای بین‌المللی و تایلندی حضور دارند. در کنار این مرکز خرید، انواع رستوران‌ها و کافه‌ها و سینما قرار گرفته است و تجربه‌ای لذت‌بخش برای گردشگران فراهم می‌کند. از جمله چیزهایی که می‌توانید با قیمت مناسب از سامویی خریداری کنید، لباس بچه است.

اگر با بچه‌ها به سامویی سفر می‌کنید حتماً سری هم به پناهگاه فیل‌های سامویی بزنید. این مجموعه جهت حفاظت از فیل‌ها در سامویی ایجاد شده است و بچه‌ها می‌توانند از نزدیک با زندگی فیل‌ها در این محل آشنا شوند.

در محله چاونگ بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها تا ساعاتی از شب به ارائه خدمات مشغول هستند و این منطقه یکی از زنده‌ترین مکان‌ها در جزیره سامویی به‌حساب می‌آید. در بازارهای عصرگاهی سامویی در منطقه چاونگ طیف وسیعی از غذاهای محلی لباس و سایر اجناس به فروش می‌رسد. انتخاب هتل در این محله به افرادی که برای اولین بار قصد سفر به سامویی دارند پیشنهاد می‌شود.

محله لامای دومین منطقه محبوب در جزیره سامویی است. این منطقه از چاونگ خلوت‌تر است و بیشتر موردپسند خانواده‌ها و تازه‌عروس و دامادهایی است که برای ماه‌عسل به تور سامویی می‌روند. اکثر هتل‌های سامویی در منطقه لامای و چاونگ دارای زمین‌های بازی و پارک‌های بازی مخصوص کودکان می‌باشند که خاطرات هیجان‌انگیزی را برای بچه‌ها رقم خواهد زد.

در محله مائنام که سومین منطقه پرطرفدار جزیره سامویی است می‌توانید هتل‌های ارزان‌تری را پیدا کنید. حتی مغازه‌هایی هم که در این منطقه وجود دارد ارزان‌تر هستند. وجود تفریحاتی نظیر کایت‌سواری از ویژگی‌های این منطقه است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *