هتل لاله سرعین

هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان در آستانه تعطیلی

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل از تعطیلی قریب الوقوع هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان به دنبال تصمیمات شتابزده شرکت توسعه گردشگری ایران خبر داد.

جعفر بذری در حاشیه جلسه جامعه هتلداران کشور، با اشاره به اینکه هتل لاله و آبدرمانی سبلان برندهای بزرگ گردشگری استان و حتی کشور هستند، خاطرنشان کرد: با تعطیلی بدون برنامه این دو مکان گردشگری و اقامتی بدنه گردشگری و اقتصاد سرعین آسیب جدی خواهد دید چرا که هتل لاله سرعین جزو بهترین مکان های گردشگری در این منطقه است که میهمانان بسیاری را به دلیل دارا بودن امتیازات ویژه پذیرش می کند.
رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: با تعطیلی هتل لاله و آب درمانی سبلان، عملاً نشان های تجاری و گردشگری شهر سرعین ازبین خواهد رفت و ۱۲۰ نفر نیروی انسانی شاغل در این مجموعه به خیل بیکاران افزوده می شود.
وی ادامه داد: قطعا به دنبال تعطیلی این دو مجتمع در اردبیل سایر مکان های گردشگری و توریست پذیر وابسته به شرکت توسعه گردشگری طعم تلخ رکود و تعطیلی را خواهند چشید که در این وضعیت بحران اقتصادی کشور اصلا اقدامی شایسته به نظر نمی رسد.
رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل به ورود شورای تامین شهرستان سرعین به این موضوع اشاره کرد و افزود: هفته گذشته در جلسه شورای تامین شهرستان تعطیلی این دو واحد مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با ترتیب اثر دادن به مصوبات این شورا جلوی روند تعطیلی این مکان های مهم و حیاتی گردشگری گرفته شود.
بذری از مجمع نمایندگان استان اردبیل خواست؛ با ورود عالمانه به این موضوع جلوی خسران به صنعت گردشگری استان را بگیرند و ۱۲۰ نفر نیروی انسانی این هتل و آبدرمانی که یک برند در کشور هست، همچنان به شغل خود ادامه دهند.
بذری تحریم های ظالمانه دشمنان را از یک سو و شیوع ویروس کرونا را از سوی دیگر از عوامل اصلی رکود اقتصادی در کشور و به ویژه سرعین اعلام کرد و گفت: با این تصمیمات غیر منطقی در این برهه زمانی به جای مدیریت و برنامه ریزی مناسب اقدام به خود تحریمی می کنیم که اولین و مهمترین ضربه آن را از لحاظ فکری و سیاسی اهالی شهر سرعین استان اردبیل و کشور خواهد خورد.
وی ادامه داد: دولت در این برهه حساس به جای چنین اقدامات شتابزده بهتر است زیرساخت های توسعه اقتصادی را در استان ها تقویت و دنبال کند.
رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل بیان کرد: سرعین بیشترین آسیب را از بحث شیوع کرونا متحمل شده و بعد نظر می رسد تعطیلی این دو واحد آخرین میخی خواهد بود که بر تابوت گردشگری منطقه کوبیده می شود.
بذری اظهار کرد: به رغم شرایط نامساعد اقتصادی حاصل از تحریم و شیوع کرونا هیچ یک از واحدها و آبدرمانی های سرعین تعدیل نیرو نداشتند و با تمام توان در پرداخت حق و حقوق پرسنل خود اقدام کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: تعطیلی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان به بهانه نذاشتن صرفه اقتصادی و رکود اصلا بهانه مناسبی نیست و شرکت توسعه گردشگری ایران باید در این مورد تجدیدنظر کند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سرعین-سرزمین چشمه های آبگرم

امکان بازگشایی آب درمانی وجود ندارد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *