هتل

هتل های هوشمند

هتل های هوشمند همه با هدف مشترک ایجاد یک اقامت‌گاه عالی که خاطره خوشی را برای میمانانشان رقم بزند و پاسخگوی تمام نیاز های آنها باشد با به بکارگیری پیشترفته ترین فناوری ها وکنترل تمام عملکردها برنامه های خاص خود را از طریق تلفن های همراه به مهمانان ارائه می دهند ، در حالی که بعضی  ازهتل ها وجود دارند که سرمایه گذاری های بیشتری را در فناوری های هوش مصنوعی و رباتیک انجام می دهند.

ویژگی های هتل هوشمند

یک هتل هوشمند هتلی است که با استفاده از دستگاههای متصل به اینترنت ،قابلیت ارائه خدمات کنترل از راه دور برای تمام سیستم های برقی و صوتی را ارائه می دهد.

درواقع به کار بردن تکنولوژی های روز دنیا و سیستم های کنترلی و تلفیق تجهیزات هتلداری با علم اینترنت در بخش های مختلف اعم از اتاق، راهروها، لابی و غیره لازمه ی روی کار آمدن خانه و هتل های هوشمند می باشند و می توان گفت این اصطلاح با پیشرفت حسگرها معرفی گردید.

ربات ها، حسگر و به کار گرفتن سیستم های RFID برای کنترل ورود و خروج افراد از اتاق و به کار گرفتن سیستم های سرمایشی، گرمایشی و روشنایی قابل کنترل از جمله تجهیزات مورد استفاده در هتل های هوشمند می باشند.

هتل های هوشمند با استفاده از اینترنت، تمام اطلاعاتی را که درباره محیط مقصدتان نیاز دارید برای شما آماده کند، این اطلاعات شامل، مکان های تفریحی و گردشگری و رستوران ها، موزه ها، سالن های نمایش و کنسرت،وضعیت آب و هوا طی روزهای اقامت در هتل، وضعیت ترافیکی و سیستم حمل و نقل قابل استفاده برای آن مسیر می شود

شما در یک هتل هوشمند میتوانید برای مکان های گردشگری و تفریحی که قصد بازدید از آن ها را دارید یه صورت آنلاین بلیط تهیه یا رزرو کنید، به صورت آنلاین تاکسی درخواست کنید .

این ها امکاناتی هستند که هتل هوشمند برای شما باید آماده کند اما در سوی دیگر، هتل داران نیز باید از نرم افزار هتلداری هوشمند برخوردار باشند و به عنوان مثال برای تمام سیستم های کنترلی در هتل از این گونه نرم افزارها استفاده کنند. در سطحی گسترده تر امور مالی، پرداخت ها، تسویه حساب ها و سیستم رزرو، پذیرش و کنترل درون و بیرون هتل و سایر امور مالی و اداری نگهداری از هتل را با استفاده از این نرم افزار اداره کنند.

دلایل انتخاب هتل های هوشمند

در هتلهای هوشمند شما از مزایایی چون امنیت و دسترسی سریع و آسان تر به نیازهای خود برخوردار خواهید بود، در سایر هزینه های تان صرفه جویی می کنید و همینطور در زمان تان و می توانید از وقت و بودجه تان استفاده بهتری کنید.

هتلداران هم مانند شما با تجهیز هتل به سیستم هوشمند در هزینه های انرژی و نیروی انسانی صرفه جویی می کنند.

از آنجا که فناوری های هوشمند به طور فزاینده ای در زندگی ما نفوذ می کنند ، هتلهای هوشمند محبوبیت بیشتری به دست می آورند چرا که مطمئنا از مرزها فراتر رفته و امکانات جدید تکنولوژیکی را معرفی کنند .امروزه مانند یک سناریوی علمی تخیلی است. اینها مواردی هستند که در طلوع عصر جدید ، این روند جدید را در هتل های مدرن برقرار می کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *