گردشگری

ورزش و گردشگری بیشترین خسارت را از کرونا دیده است

به گفته استاندار کرمانشاه دو حوزه ورزش و گردشگری بیشترین خسارت را از شیوع کرونا را در استان دیده‌ است.

هوشنگ بازوند در نشست بررسی مشکلات باشگاه های ورزشی آسیب دیده از کرونا که عصر امروز(۲۵آذر) برگزار شد، بااشاره به آخرین وضعیت استان بلحاظ شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: تاکنون سه مرحله پیک کرونا را در استان پشت سرگذاشته ایم و این احتمال وجود دارد که در آینده هم وارد یک پیک جدید شویم.

وی تصریح کرد: اسفند سال گذشته زمانی که وارد پیک اول شیوع این بیماری شدیم، نقشه مبارزه با کرونا را در استان تنظیم کردیم و تا مدت سه تا چهار ماه طبق همان نقشه پیش رفتیم و در شهریور آن را بازنگری کردیم.

استاندار کرمانشاه افزود: در پیک اول این بیماری روزانه بصورت میانگین تعداد فوتی های استان یک نفر بود که در پیک دوم در اردیبهشت و تیر این تعداد روزانه پنج نفر شد. در پیک سوم هم که تا آبان بود تعداد موارد فوتی روزانه استان به حدود ۱۸ تا ۱۹ نفر افزایش یافت. اوج این پیک در دهه سوم آبان بود که در یک روز ۲۴ فوتی داشتیم، یعنی هر ساعت یک نفر در استان به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست می‌داد.

وی اضافه کرد: هرچند ۱۰ ماه از شیوع بیماری کرونا می گذرد، اما هنوز هیچ درمان و داروی قطعی ندارد و هر کشوری نیز رویکرد متفاوت و خاص خود را برای مقابله با آن پیش گرفته، لذا در این شرایط آنچه که مسلم است باید با کرونا زندگی کنیم.

بازوند یادآورشد: تاکنون ۱۳۸۳ نفر در استان به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و ۸۰۰ فوتی مشکوک به کرونا هم داشته ایم، بنابراین برای اینکه بتوانیم سرعت گسترش و انتقال این بیماری را کاهش دهیم و آن را کنترل کنیم مجبور به اجرای برخی محدودیت ها و ممنوعیت ها شده ایم.

وی تاکید کرد: می دانیم که اجرای این محدودیت و ممنوعیت ها چه مشکلاتی را برای مردم به همراه دارد و سفره برخی از مردم خالی می شود و معیشت آن ها با مشکل مواجه می شود، اما نمی توانیم بحث سلامت مردم را در اولویت قرار ندهیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: اجرای همین برنامه ها باعث شده تا آمار کشته های کرونا در استان از ۲۴ نفر آبان به روزانه هشت تا ۹ نفر برسد که البته معتقدیم این آمار هنوز هم زیاد است و باید پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنیم.

وی با تاکید براینکه در این شرایط باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم، گفت: شکست کرونا در بیمارستان ها نیست، بلکه در خانه ها و با تغییر سبک زندگی و  رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

بازوند با بیان اینکه اقدامات خوبی تاکنون در استان برای مقابله با کرونا صورت گرفته، اعلام کرد: مردم هم تاکنون همکاری بسیار خوبی داشته اند و انتظار داریم این همکاری ها ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حوزه های مختلفی از شیوع بیماری کرونا زیان دیده‌اند، ورزش و گردشگری را متضررترین حوزه‌ها از شیوع این بیماری دانست و اظهار کرد: هرچند که می دانیم بخش های مختلف ورزش استان از شیوع این بیماری خسارت دیده اند، اما نباید بگذاریم شیوع کرونا خسارات بیشتری را به ورزش استان تحمیل کند، چراکه اگر وررش خسارت ببیند، طراوات و نشاط اجتماعی هم گرفته می شود.

استاندار کرمانشاه در این نشست خطاب به همه نمایندگان باشگاه های ورزشی استان گفت: ما هم به مانند شما معتقدیم که ورزش راهکار بسیار خوبی در مقابل افسردگی و خانه نشینی ناشی از کرونا است، اما انتظار داریم طرح های خود را برای تداوم فعالیت های ورزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اعلام کنید تا ما نیز در ستاد استانی مقابله با کرونا آنها را به تصویب برسانیم و اجرایی کنیم.

وی در ادامه این نشست از مسئولین دستگاه‌های ذیربط همچون اداره کل ورزش و جوانان، اداره امور مالیاتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز بانک ها خواست تا مشکلات باشگاه های ورزشی را در حوزه بیمه، تسهیلات حمایتی کرونا، مالیات و… حل کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

گردشگری در انتظار واکسیناسیون نمی‌نشیند

احیای گردشگری مازندران با سفرهای هوشمند

هیات وزیران در بودجه ۱۴۰۰ برای گردشگری یارانه لحاظ کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *