ورزش پاراگلایدر

ورزش پاراگلایدر در اوج گرانی

مسئول کمیته ورزش های هوایی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ورزش پاراگلایدر یکی از شاخه های ورزش هوایی است، گفت: این ورزش از سال ۸۳ وارد این استان شده است.

محمدرضا موفق در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در این استان طی این مدت ۱۰۰ تا ۱۲۰ خانم و آقای فعال در این رشته ورزشی گواهی نامه های بین المللی را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزء استان هایی است دارای مربی برای این رشته ورزشی است، افزود: برخی از استان ها هنوز فاقد مربی هستند اما در این استان دو مربی در حال آموزش به متقاضیان است.

موفق ادامه داد: علاوه بر آن برای رشته پاراگلایدر یک باشگاه فعال است و باشگاه دوم نیز در حال تاسیس است.

وی بیان کرد: در حال حاضر علاقمندان به پاراگلایدر در سایت های مهمان، چخماقلو، سیساب، بند عبدل آباد مشغول فعالیت هستند و یو تی ام این سایت ها به انجمن ورزش های هوایی کشور ارسال شده و در حال کار کردن بر روی منطقه بیگان شیروان نیز هستیم.

مسئول کمیته ورزش های هوایی خراسان شمالی در ادامه در ارتباط با مشکلات بر سر راه این رشته ورزشی گفت: هزینه خرید تجهیزات برای این رشته ورزشی افزایش خیلی زیادی داشته است به طوریکه در گذشته هر ست را می توانستیم با قیمت چهار تا پنج میلیون تومان خریداری کنیم اما هم اکنون به ۸۰ تا ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: تجهیزات لازم برای هنرجویان وجود دارد و از سوی خود انجمن در اختیار آن ها قرار می گیرد اما برای افرادی که دوره های آموزشی را طی کرده و می خواهند آن را انجام دهند، تامین آن ها خیلی سخت است.

موفق خاطرنشان کرد: تعداد افراد متقاضی برای پاراگلایدر خیلی زیاد است اما تهیه امکانات پروازی برای تعداد زیادی از آن ها سخت است.

وی تصریح کرد: البته با چند بانک صحبت های لازم انجام شده و قرار بر این شده تا به این افراد برای خرید امکانات پروازی تسهیلات داده شود.

موفق به راه دسترسی به سایت مهنان در شهرستان بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: این راه نیاز به تسطیح و تعریض دارد و از سوی دیگر اگر رسیدگی های لازم به آنجا انجام شود ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را هم دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *