قم، شهر بی‌همتای ایران‌زمین-شرکت‌های مسافرتی

وضعیت زیر صفر شرکت‌های مسافرتی زیارتی در قم

مدیر دفاتر سفرهای زیارتی، عنوان کرد: وضعیت شرکت‌های مسافرتی هم در سفرهای زیارتی و هم سیاحتی زیر صفراست، زیرا قبل شیوع کرونا نیز به دلیل افزایش قیمت دلار و بالا رفتن هزینه‌ها، مردم تمایل کمتری برای سفر به عراق نشان می‌دادند اماشیوع کرونا این وضعیت را وخیم تر کرد.

با شیوع کرونا تقریبا همه اصناف و مشاغل با مشکلات شدیدی مواجهه شدند که در این بین به دلیل هم زمان شیوع کرونا با سفرهای نوروزی، شرکت های مسافرتی با شوکی بزرگ و غیر قابل پیش بینی مواجهه شدند.
این ویروس کوچک پردردسرتوانست ضربه ای سهمگین به صنعت گردشگری وارد کند که دفاتر مسافرتی نیز از این امر بی نصیب نبودند؛ زیرا از طرفی با مردم از جهتی ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا واز طرف دیگر شرایط اقتصادی نامساعد نشات گرفته از آسیب های کرونا مانع از سفرهایشان می‌شود که مورد آخر می‌تواند تا مدت ها دامن‌گیر افراد باشد.
مجید ابوالحسنی، مدیر یکی از شرکت های زیارتی قم در گفتگو با ما عنوان کرد: وضعیت شرکت‌های مسافرتی هم در سفرهای زیارتی و سیاحتی زیر صفراست، زیرا قبل شیوع کرونا نیز به دلیل افزایش قیمت دلار و بالا رفتن هزینه‌ها، مردم تمایل کمتری برای سفر به عراق نشان می‌دادند اماشیوع کرونا این وضعیت را وخیم تر کرد.
وی بیان اینکه درحال حاضر سفر به کشورعراق ممنوع است، اظهارکرد: در صورت صدور اجازه سفر به کشور عراق، بازهم به دلیل شرایط سخت اقتصادی و بالا بودن قیمت دلار، مردم توان کمتری برای سفر به عراق را دارند.
وی با اشاره بر اینکه در ایران‌گردی نیز به هم دلیل شرایط سخت مالی و هم ترس از کرونا مردم کمتر سفر می‌کنند،تصریح کرد: به دلیل بالا بودن اجاره دفترها شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنیم و امیدواریم با اتمام این ویروس دوباره به جایگاه خود برگردیم.
وی درخصوص علت تعلیق نکردن مجوز، عنوان کرد: اگر مجوزمان را موقتا تعلیق کنیم برای بازگشت مشکلات فراوانی  داریم همچنین فاصله پیدا کردن از این شغل، بازگشت را بسیار دشوار میکند  و در حال حاضر با وام های متعدد هزینه های جاری را پرداخت می کنیم اما درصورت ادامه دار بودن این شرایط چاره ای جز تعلیق مجوز نخواهیم داشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

ایجاد دهکده های تفریحی در قم

سد سنجگان قم

کلانشهر قم دومین شهر زیارتی ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *