موزه بزرگ سمنان-اقامتگاه بوم گردی

پروژه موزه بزرگ سمنان بعد از سال‌ها اجرایی می‌شود؟

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از تلاش برای اجرایی شدن طرح موزه بزرگ سمنان خبر داد و گفت: این طرح‌ بعد از سال‌ها رکود مجددا فعال می‌شود.

مهدی جمال در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طراحی موزه بزرگ سمنان انجام و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته اعتبارات خوبی در بودجه امسال برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی از پیش‌بینی اعتباری چهار میلیارد تومانی برای احداث این موزه در بودجه میراث فرهنگی استان خبر داد و افزود: در آینده نزدیک و پس از ابلاغ طرح انشاالله پروسه برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار طرح نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در پاسخ به این پرسش که اجرایی شدن این طرح چند سال طول می‌کشد ادامه داد: ما همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که بخش عمده پروژه تا پایان کار این دولت انجام و افتتاح شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی استان سمنان بهره‌مندی از یک موزه بزرگ و استاندارد را مهم خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه که حدود ۱۶ سال به صورت غیرفعال مانده، بتوانیم با احداث یک موزه درخور قدمت و پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی استان سمنان، فضایی مناسب ایجاد کنیم.
به گزارش ایسنا- موزه عشایری ایل سنگسر، سنگ و فسیل ، مهر و سکه ، موزه گرمابه پهنه، موزه عرفان شرق بسطام، موزه باستان شناسی و مردم شناسی ، موزه آب، موزه تاریخ دامغان و باغ موزه علم و صنعت و موزه اقوام گرمسار و…از جمله موزه‌های استان سمنان هستند.

منبع:ایسنا

مرتبط:آشنایی با دروازه ارگ سمنان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *