پل تاریخی کلهر

پل تاریخی کلهر محکم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای مرحله نخست مرمت و استحکام‌بخشی پل تاریخی کلهر پل‌دختر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی وقوع سیل فرودین ماه سال جاری به تعدادی از پل‌های تاریخی لرستان که در مسیر سیلاب قرار داشتند خساراتی وارد شد و پل کلهر نیز از همین رو دچار آسیب شد که این اداره‌کل در راستای پیشگیری از خطر احتمالی، عملیات نجات بخشی از این بنای ارزشمند را در قالب اجرای مرحله نخست مرمت آن آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در اجرای این مرحله از عملیات استحکام‌بخشی پل کلهر، استحکام‌بخشی بستر بنا، ترمیم سنگ‌های پاک‌تراش و پایه پل و همچنین استحکام‌بخشی ملات بنا با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: استفاده و بهره‌گیری از سنگ‌هایی از جنس، رنگ، شکل و فرم سنگ‌های اولیه و ملات سنتی و قدیمی از ویژگی‌هایی است که باید در طول مراحل مرمت بنا در نظر گرفته شود تا با بهترین شکل ممکن عملیات استحکام‌بخشی صورت گیرد.

قاسمی اضافه کرد: قدمت پل تاریخی کلهر مربوط به دوره ساسانی بوده که در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۲۵۸۶ نیز به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *