پونالو

پونالو _ساحل شن های سیاه

سفر به هاوایی و بازدید از پونالو، ساحلی از جنس دیگر سیارات

تصویر ذهنی عموم افراد از واژه ساحل، مطابق با فضایی است چسبیده به دریا و پر از شن‌های رنگ‌پریده. البته این تصویرسازی ذهنی، یک تصویر کلی از ساحل است اما به هر حال برای خیلی‌ها ساحل این‌گونه تعریف می‌شود. اما بهتر است چندان به این تصویر اعتماد نکنیم. چراکه در سرتاسر جهان سواحلی هستند که به معنای واقعی کلمه فرازمینی بوده و چهره بسیار متفاوتی دارند. یکی از این سواحل شگفت‌انگیز که با خرید بلیط هواپیما‌ هاوایی می‌توان از نزدیک آن را دید، ساحل پونالو نام دارد.

سفر به هاوایی و بازدید از پونالو، ساحلی از جنس دیگر سیاراتReviewed by تحریریه بلیط هواپیما on Feb 23Rating: ۳٫۵سفر به هاوایی و بازدید از پونالو، ساحلی از جنس دیگر سیارات – خرید بلیط هواپیما هاواییتصویر ذهنی عموم افراد از واژه ساحل، مطابق با فضایی است چسبیده به دریا و پر از شن‌های رنگ‌پریده. البته این تصویرسازی ذهنی، یک تصویر کلی از ساحل است اما به هر حال برای خیلی‌ها ساحل این‌گونه تعریف می‌شود. اما بهتر است چندان به این تصویر اعتماد نکنیم. بلیط هواپیما هاوایی

پونالو ساحلی از جنس دیگر سیارات

تصویر ذهنی عموم افراد از واژه ساحل، مطابق با فضایی است چسبیده به دریا و پر از شن‌های رنگ‌پریده. البته این تصویرسازی ذهنی، یک تصویر کلی از ساحل است اما به هر حال برای خیلی‌ها ساحل این‌گونه تعریف می‌شود. اما بهتر است چندان به این تصویر اعتماد نکنیم. چراکه در سرتاسر جهان سواحلی هستند که به معنای واقعی کلمه فرازمینی بوده و چهره بسیار متفاوتی دارند. یکی از این سواحل شگفت‌انگیز که با خرید بلیط هواپیما‌ هاوایی می‌توان از نزدیک آن را دید، ساحل پونالو نام دارد. این ساحل با شن‌های سیاه رنگ خود، همه کسانی که بلیط هواپیما‌ هاوایی خریده و به تماشایش رفته‌اند را به حیرت و تعجب وا می‌دارد. پیشنهاد ما به شما این است که اندک زمانی در ادامه این مطلب با ما باشید تا قبل از خرید بلیط هواپیما‌ هاوایی و شروع سفری به‌یادماندنی با ساحل استثنائی پونالو بیشتر آشنا شویم.

ساحل پونالو را بهتر بشناسیم

پونالو مشهورترین ساحل شن سیاه در جزیره‌ هاوایی محسوب می‌شود. جدا از شن‌های سیاه این ساحل که ظاهری واقعاً عجیب و حیرت‌انگیز به آن می‌بخشند، زندگی کردن لاک‌پشت‌های سبز و همچنین لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی در این ساحل هم بخش دیگری از جذابیت‌های آن را به وجود می‌آورد. از سوی دیگر، این ساحل مکانی ایده‌آل برای شنا، غواصی، پیاده‌روی ساحلی، کمپینگ و پیک‌نیک نیز می‌باشد. به همین دلیل، خریداران بلیط هواپیما‌ هاوایی ، با مراجعه به ساحل پونالو، لحظات جذابی پشت سر می‌گذارند.

blank

نحوه پیدایش ساحل پونالو

پیدا کردن همتای ساحل پونالو در جهان بسیار سخت است. ساحلی که پوشیده از شن‌های سیاه‌رنگ باشد و ترکیب آن با رنگ آب بتواند منظره‌ای بی‌نظیر پدید آورد. گفته می‌شود که پیدایش این شن‌ها از گدازه‌های آتش‌فشانی نشأت می‌گیرد. بدین مفهوم که گدازه‌ها وارد اقیانوس شده و در آنجا به سرعت سرد می‌شوند و به شیشه‌های آتش‌فشانی کوچک و سیاه بدل می‌گردند. بعد از آن، این شیشه‌ها توسط امواج خورده شده و به ساحل برده می‌شوند.

البته، باید توجه داشت که این اتفاق به کندی و در طول چندین سال به وقوع می‌پیوندد. از این رو، گفته می‌شود که شن‌های سیاه این ساحل محدود هستند. در نتیجه، طبق قوانین کسی حق برداشتن این شن‌ها را ندارد. پس بهتر است شما هم هنگام خرید بلیط هواپیما‌ هاوایی، فقط و فقط از تماشای ساحل پونالو لذت ببرید و خیال برداشتن از این شن‌ها را حتی به اندازه یک مشت هم نداشته باشید.

لاک‌پشت‌های پونالو را حتماً باید از نزدیک ببینید. آن‌ها واقعاً بی‌نظیرند. در واقع ساحل پونالو پر از لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی بوده و از این حیث بی‌همتا است. چراکه این لاک‌پشت‌ها در حال انقراض بوده و به ندرت در سایر نقاط جهان دیده می‌شوند. جالب است بدانید که تمامی لاک‌پشت‌های ساحل پونالو تحت محافظت قانون فدرال هستند. بنابراین وقتی بلیط هواپیما‌ هاوایی می‌خرید و به این ساحل می‌روید، باید فاصله‌ای چهار و نیم متری از آن‌ها داشته باشید، به لاک‌پشت‌ها غذا ندهید و هیچ تلاشی برای لمس آن‌ها نکنید.

شنا در اطراف ساحل پونالو

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، امکان شنا در آب‌های اطراف ساحل پونالو فراهم است اما برای این کار باید بسیار محتاط باشد. چراکه معمولاً این ساحل شاهد جذر و مدهای بسیار پر قدرتی هست. بهترین مکان برای شنا در قسمت چپ ساحل و در کنار رمپ قایق‌ها می‌باشد. اما در کل، هنگام جذر و مد شدید نباید وارد آب شوید. البته وقتی بلیط هواپیما‌ هاوایی بخرید و به ساحل پونالو بروید، چنان محو زیبایی شن‌های سیاه و لاک‌پشت‌های این ساحل می‌شوید که احتمالاً اصلاً به فکر شنا نباشید.

دسترسی به ساحل پونالو و امکانات آن

دسترسی به ساحل پونالو بسیار آسان است. این ساحل فاصله بسیار کمی با بزرگراه شماره ۱۱ داشته و در ۱۶ کیلومتری شهرک نالهو (Naalehu) واقع شده است. از طرفی دیگر، امکانات این ساحل نیز بسیار مناسب هستند. دستشویی، آب آشامیدنی و سایت‌های کمپ‌زنی همراه با برق مهیا می‌باشند. اما هیچ سرویسی برای خوردن غذا یا برقراری تماس تلفنی در آن وجود ندارد. ضمناً، اگر می‌خواهید بلیط هواپیما‌ هاوایی را همراه با فردی معلول خریداری کنید، بد نیست بدانید که رفتن به ساحل پونالو با ویلچر کاملاً آسان است.

جزیره‌ هاوایی تنها جزیره‌ای است که می‌توانید در آنجا سواحلی با رنگ‌های سیاه، سفید و یا حتی رنگ سبز ببینید. پس باید بگوییم که خرید بلیط هواپیما‌ هاوایی به منزله قدم گذاشتن در دنیایی از شگفتی‌هاست. با توجه به تصویر زیبا و منحصربه‌فردی که ما از ساحل پونالو ارائه کردیم، اکنون نوبت شماست که بار و بندیل سفر را ببندید و آماده تجربه‌ای ناب و بی‌نظیر شوید. مسلماً اگر یک گردشگر خوش‌ذوق باشید، فرصت چنین سفری را به‌هیچ‌وجه از دست نخواهید داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *